شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : 14316
توسط پژوشگاه حوزه و دانشگاه:

برگزاري نشست علمي «عليّت و علم تاريخ» در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

قم نيوز : قم نیوز: گروه فلسفه و كلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همكاري گروه تاريخ اسلام اين پژوهشگاه نشست علمي «عليّت و علم تاريخ» را روز چهارشنبه 29 خرداد برگزار مي كند.
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
به گزارش قم نیوز، به نقل از واحد خبر روابط عمومي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، هدف از برگزاري اين نشست، توسعه مطالعات ميان رشته اي، امكان سنجي ورود پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به مطالعات فلسفي در قلمرو تاريخ و فعاليت هاي مشترك ميان گروه هاي پژوهشي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ذكر شده است.

قلمروهايي از تاريخ پژوهي كه از نظريه هاي عليت تأثير پذيري دارند به عنوان محور اصلي اين نشست علمي مطرح است.

سئوالاتي مانند آيا تفاوت نظريه هاي عليت به تأثير گذاري هاي متفاوت در علم تاريخ مي انجامد؟ و نقش علوم تجربي در اجتهاد تاريخي چست؟ از جمله پرسش هايي است كه در اين نشست علمي دكتر محمد فتحعلي خاني عضو هيأت علمي گروه فلسفه و كلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و حجت الاسلام و المسلمين سعيد بهمني عضو هيأت علمي پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامي به عنوان سخنران و ارائه كننده بحث، مي كوشند بدان ها پاسخي درخور بدهند.

همچنين دبير نشست ياد شده سيد ضياءالدين ميرمحمدي است كه روز چهارشنبه 29 خرداد از ساعت 11 تا 12.30 در سالن اجتماعات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه واقع در قم پرديسان، بلوار دانشگاه  برگزار مي شود و شركت عموم علاقه مندان در آن آزاد است.

انتهای پیام/122
 
https://qomnews.ir/vdcepx8z.jh8ezi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما