چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : 14471
به مناسبت نیمه شعبان:

نشست «ولادت امام زمان؛ پاسخگویی به شبهات» در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر گروه آینده‌پژوهی پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از برگزاری نشست علمی تخصصی «ولادت امام زمان؛ پاسخگویی به شبهات» اول تیرماه در قم خبر داد.
نشست «ولادت امام زمان؛ پاسخگویی به شبهات» در قم برگزار می‌شود
 حجت‌الاسلام محمود کارگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به نشست علمی تخصصی « ولادت امام زمان؛ پاسخگویی به شبهات» اظهار کرد: تعمیق و تبیین معارف مهدویت متناسب با نیازهای روز، بررسی مهم‌ترین مستندات علمی و تاریخی ولادت حضرت مهدی(عج) و پاسخگویی به آخرین شبهات درباره تولد حضرت مهدی(عج) و مستندات آن از جمله اهداف این نشست است.
 
وی نقد و بررسی پاسخ‌های علما و شاعران به قصیده بغدادیه که در وجود امام زمان نوشته شده و پر رنگ کردن توجه به کارهای علمی در کنار کارهای فرهنگی و تبلیغی را از اهداف دیگر این نشست ذکر کرد.
 
دبیر علمی نشست «ولادت امام زمان؛ پاسخ گویی به شبهات» با اشاره به شبهات وهابی‌ها گفت: این افراد در زمینه‌های ولادت امام زمان(عج)، حسب و نسب امام زمان شبهه و مسئله مطرح می‌کنند و حضرت را موجودی موهوم می‌دانند.
 
وی خاطرنشان کرد: به طور معمول شبهاتی درباره اصل وجود امام زمان(عج)، فواید وجود امام زمان(عج) و کارکردهای امام زمان در عصر غیبت مطرح می‌شود که به این موارد پاسخ داده می‌شود.
 
کارگر دلایل اثبات امام زمان برای نوجوان 16 ساله، شرایط و وضعیت جهان در آخرالزمان، طولانی بودن عمر امام، یاران امام زمان(عج) و اثبات مهدویت برای مسیحیت را از شبهات رایج برشمرد.
 
وی از برگزاری نشست علمی تخصصی «ولادت امام زمان؛ پاسخگویی به شبهات» در آستانه ولادت امام زمان(عج) خبر داد و افزود : در این نشست علمی حجت‌الاسلام یوسفی غروی، حجت‌الاسلام رضا مختاری و استاد کمال السید آخرین مباحث مهم مرتبط با ولادت امام مهدی را مطرح می‌کنند و این مباحث را مورد بررسی قرار خواهند داد.
 
نشست علمی تخصصی «ولادت امام زمان؛ پاسخگویی به شبهات» در آستانه میلاد گوهر بار و پرفیض امام زمان(عج) و در راستای تحکیم و تقویت اعتقادی باور به وجود امام مهدی(عج) اول تیرماه ساعت 10 و 15 دقیقه از سوی پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcgqt9q.ak9tu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما