شنبه ۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : 14529
رئیس مرکز تخصصی مهدویت:

آسیب های مهدویت به دلیل بی اطلاعی است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز تخصصی مهدویت گفت: آسیب‌هایی که در زمینه مهدویت دیده می‌شود به ویژه در بحث تطبیق به دلیل عدم وجود اطلاعات کافی است.
آسیب های مهدویت به دلیل بی اطلاعی است
 به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی عصر دیروز در همایش مبلغان اعزامی مهدویت که در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به جایگاه والای مباحث مهدوی در کشور اظهار کرد: در این زمینه صدها آیه نیز وجود دارد و بیش از 1500 حدیث غیرمکرر نیز وارد شده است.
 
وی افزود: تاکنون صدها عنوان کتاب مهدوی نیز توسط دانشمندان و علمای شیعه به رشته تحریر درآمده و این افراد سعی کرده اند فرهنگ مهدویت را به خوبی برای مخالفان و موافقان تبیین کنند.
 
رئیس مرکز تخصصی مهدویت با تاکید بر نگاه به آینده در امر تبلیغ دین عنوان کرد: مسئله امامت باید در طول تاریخ دیده شود و با توجه به اهدافی که برای آینده در نظر گرفته ایم به تبیین آن بپردازیم.
 
وی ادامه داد: مهدویت موضوعی مربوط به آینده است؛ این امر در صحاح سته نیز آمده و علمای اهل سنت در این زمینه تالیفاتی دارند هرچند نگاه به آینده مختص تشیع است.
 
کلباسی با اشاره به ضرورت ترسیم آینده ای روشن برای جهان و بشریت گفت: نباید تنها یک روز را به مهدویت اختصاص داد؛ تصویب دهه مهدویت در همین راستا صورت گرفت و تبلیغ روحانیون نیز باید بر همین اساس صورت گیرد تا جنبه اثباتی عقاید حقه به خوبی عنوان شود.
 
رئیس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه وهابیون عنوان می‌کنند دلیلی برای تولد حضرت مهدی(عج) وجود ندارد عنوان کرد: می توان به آن ها گفت زمانی که بیش از 10 نفر از مورخان واقعه ولادت آن حضرت را مطرح کرده اند باید به سخن یک نفر مورخ توجه کرد؟
 
وی اضافه کرد: وجود و حضور وکلای خاص حضرت در زمان غیبت صغری نیز غیرقابل انکار است؛ همه ائمه معصومین(ع) هم ظهور امام عصر(عج) را نوید داده‌اند.
 
کلباسی با بیان اینکه 300 موضوع مهدوی استخراج شده و آماده بررسی های کارشناسانه است، گفت: آسیب‌هایی که در این زمینه دیده می‌شود به ویژه در موضوع تطبیق به دلیل عدم وجود اطلاعات کافی است؛ نشانه‌های ظهور هم از جمله موضوعاتی است که باید با اطلاعات و احادیث صحیح به ارزیابی و تطبیق آنها پرداخت تا مردم دچار شبهه نشود.
 
رئیس مرکز تخصصی مهدویت خاطرنشان کرد: فرقه‌سازی‌های گوناگون به این منظور صورت می‌گیرد که شیعیان از مراجع تقلید دور شوند در حالیکه قدرت تشیع در مرجعیت دینی است.
 
وی ادامه داد: ملاقات‌گرایی افراطی یکی دیگر از آسیب‌های بحث مهدویت است؛ هرچند شیعیان عقیده دارند برخی علما با امام زمان(عج) دیدارهایی داشته‌اند اما نباید در بیان این روایات افراط کرد.


انتهای پیام/122
 
کلباسی با بیان اینکه ادعای نیابت یا ظهور امام زمان(عج) که امروز در کشور عراق گسترش یافته ریشه در بی اطلاعی دارد گفت: در خصوص اعتقاد به امام غایب باید گفت همان طور که ما به خداوند و بهشت و دوزخ که قابل مشاهده نیستند ایمان داریم می توانیم به امام غایب هم باور داشته باشیم.
https://qomnews.ir/vdcaomn6.49nyu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما