چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : 14460
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

جوانان باید در حد جان از دین خود دفاع کنند

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فرارسیدن سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) گفت: جوانان باید با تمام توان و در حد جان از دین خود دفاع کنند.
جوانان باید در حد جان از دین خود دفاع کنند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام رجبی ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اظهار کرد: به تعبیری که خود امام حسین(ع) فرمودند آن حضرت شبیه ترین مردم به پیامبر هم از نظر اخلاق و هم از نظر سیمای ظاهری و گفتار و سخنوری بود.
 
وی افزود: حضرت علی اکبر (ع) شخصیتی است که در دفاع از امام زمان(عج) خود نهایت تلاش و کوشش خود را کردند و در ترویج فرهنگ دینی نقش برجسته ای داشتند و یک الگویی برای جوانان در تاریخ بشیریت می توانند باشند بنابراین اگر جوانان ما بخواهند برای خود الگویی را انتخاب کنند می توانند ویژ گی ها و خصوصیات آن حضرت را شناسایی کنند و از ویژگی هایی که سنبل کامل حضرت علی اکبر(ع) است بهره بگیرند.
 
استاد حوزه علمیه قم در رابطه با نامگذاری این روز به روز جوان گفت: حضرت علی اکبر(ع) جوانی بود که با پدر و مادر خود با نهایت احترام و ادب برخورد می کرد و ایشان برای جوانان الگویی است که نقش بسیار مهمی در زندگی آن ها دارد.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه استان قم در ادامه افزود: یکی دیگر از ویژگی هایی که می تواند مورد الگوی جوانان قرار بگیرد این است که با تمام توان و در حد جان از دین خود حمایت کنند. ما در صحنه عاشورا شاهد آن هستیم که حضرت علی اکبر(ع) آن هنگام که وارد میدان جنگ می شود تمام تلاش خود را برای نابودی دشمن انجام می دهد.
 
حجت‌الاسلام رجبی اظهار داشت: حضرت علی اکبر(ع) جوان رشیدی است که جان خود را در راه دفاع از عدالت و مبارزه با ظلم و استبداد تقدیم می کند که این الگو ونمادی برای جوانان ما می باشد که در راه ارزش های دینی و انسانی و همین طور در راه دفاع از ولایت آن گونه که حضرت علی اکبر(ع) قدم برداشت گام بردارند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: از نظر کمالات روحی و فضایل اخلاقی جوانان ملت می توانند از حضرت الهام بگیرند و از صداقت، صفا و صمیمیت و همچنین از عشق به معنویت و عبادت و سایر خصلت های روحی  آن حضرت بهرمند شوند زمانی که امام حسین(ع) می فرماید؛ از نظر فضایل روحی همانند پیامبر است یعنی تمام خصلت های مثبتی که پیامبر داشتند ایشان هم دارا می باشد.
 
انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdce7e8z.jh8epi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما