پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : 14492
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی:

جوانی که اسوه بنی‌هاشم بود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: حضرت علی اکبر(ع) در اوج نوجوانی و جوانی زبانزد و شاخصی برجسته برای جوان مسلمان است.
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام علی انصاری بویراحمدی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) اظهار کرد: کمال انسان در دوران نوجوانی و جوانی از جمله موهبت‌ها و عنایات الهی است.
 
وی خاطرنشان کرد: حضرت علی اکبر(ع) دارای فضائل و ویژگی‌های خدامحورانه بود و تمام حرکات، سکنات و رفتار ایشان بر اساس دستور الهی و مورد رضای الهی صورت می‌گرفت.
 
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی عنوان داشت: آن حضرت شخصیت برجسته‌ای است که از زمان طفولیت تا زمان شهادت پیوسته مورد اکرام و احترام بزرگان است و در اوج نوجوانی و جوانی زبانزد و شاخصی برجسته برای جوان مسلمان محسوب می‌شد.
 
وی ادامه داد: حضرت علی اکبر(ع) در دوران عمر کوتاه خودش خدمات و مسائل بسیار مهمی را در راه اعتلای اسلام انجام داد و دارای چنان کرامت انسانی بود که زبانزد خاص و عام است.
 
انصاری بویراحمدی یادآور شد: تاکنون جوانان و نوجوانان به ویژه جوانان بنی هاشم به او اقتدا کرده و اعمال و رفتاری وی را سرلوحه رفتار و کردار خودشان قرار می‌دادند.
 
وی تصریح کرد: تبعیت محض حضرت علی اکبر(ع) از اوامر و مناهی پروردگار از او انسانی برجسته ساخته بود و اهل بیت(ع) نیز این مهم را تأیید کردند.

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcj8xev.uqexhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما