چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : 14466
مشاور مدیرکل اوقاف قم:

حضرت علی اکبر(ع) مشعل دار تربیت دینی است

قم نيوز : قم نیوز: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: روز میلاد حضرت علی اکبر (ع) به این دلیل که جوانان ایشان را الگو و مشعل دار مسیر تربیت دینی و معنویت قرار دهند به نام روز جوان نامگذاری شده است.
حضرت علی اکبر(ع) مشعل دار تربیت دینی است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین جلال رضوی مهر، ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اظهارکرد: آنچه که زندگی سراسر شجاعت و ایثار حضرت علی اکبر(ع) را نسبت به سایر شهدا ممتاز کرده، تبعیت حضرت از امام زمان خویش بوده است.
 
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: شتاب حضرت علی اکبر(ع) برای انجام وظیفه یعنی پیروزی خون بر شمشیر از ابعاد دیگر حیات معنوی این امام زاده است.
 
وی بیان کرد: آنچه که مهم است قرائت زیبای قرآن حضرت علی اکبر(ع) است که در میان جنگ و درگیری پدر را به یاد و خاطره آهنگ صدا و جوهره  صوت پیامبر (ص) می انداخت.
 
استاد حوزه علمیه قم گفت: این وجود نازنین داراری  معنویت و جایگاهی ویژه نزد حضرت اباعبدالله(ع) و عموی گرامی خود  حضرت قمر بنی هاشم(ع) بودند و در مورد این جایگاه همین بس که رهبری جوانان بنی هاشم در تقوا و آشنایی با معارف در تفهس در قرآن  پرچم داری می نمود و این وظیفه را به دوش می کشید.
 
مشاور رئیس اوقاف و امور خیریه استان افزود: آن حضرت علاوه بر این جایگاه معنوی دارای شجاعتی زبان زد نیز بوده است به طوری که دوست و دشمن به شجاعت و دلیری این سردار جبهه حق اذعان داشتند و در کنار این، از دیگر محور های وجودی حضرت علی اکبر(ع) انس با اهل خانه و خانواده هم بوده است.
 
رضوی مهر در ادامه اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که در حیات سیاسی حضرت علی اکبر(ع) نباید پنهان بماند هوشمندی همراه با بصیرت حضرت علی اکبر(ع) است که به خوبی توانست در زمان خویش با مقتضیات موجود در سپاه اسلام مسئولیتی را برعهده بگیرد و داوطلبانه اولین نفری باشد که برای حضور در میدان جنگ اسرار ورزید.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امپراطور در سرزمینش اجازه نمی دهد ولایت عهد خود پا به میدان جبهه گذارد اما در اسلام این گونه نیست بلکه برای رهسپار شدن تکلیف و این که چه کسی زودتر به دیدار خداوند نائل شود از یکدیگر سبقت می گیرند.

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcaiyn6.49nyi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما