چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : 14637
معاون رئيس جمهور:

تقويت ارتباط حوزه و دولت در تمام دولت ها بايد مورد توجه قرار بگيرد

قم نيوز : قم نیوز: معاون رئيس جمهور در اجراي قانون اساسي گفت: رابطه دولت و روحانيت به جهت ماهيت ديني نظام مي بايست رابطه اي عميق مستحكم و مستمر باشد و در اين جهت تقويت ارتباط حوزه و دولت در تمامي دولت ها مد نظر بوده و در دولت نهم و دهم نيز شتاب خوبي داشته است.
تقويت ارتباط حوزه و دولت در تمام دولت ها بايد مورد توجه قرار بگيرد
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومي استانداري قم، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدرضا ميرتاج الديني در جلسه معارفه معاون اجرايي مركز امور روحانيت رياست جمهوري، با اشاره به عملكرد مركز امور رياست جمهوري در دولت هاي نهم و دهم، اظهار داشت: در دولت نهم و دهم نگاه ويژه اي نسبت به تقويت ارتباط روحانيت و دولت وجود داشته و همواره تغيير و تثبيت ساختارها در اين جهت صورت گرفته است.

وي به قانوني شدن ساختار مركز امور روحانيت رياست جمهوري جهت ارتباط منسجم تر با روحانيون تصريح كرد: روحانيت به عنوان يك نهاد مقدس كه در تار و پود نهادهاي مختلف نظام اسلامي حضور دارد مي تواند نقشي اساسي را در رشد و پيشرفت كشور ايفا كنند.

حجت الاسلام والمسلمين ميرتاج الديني به رابطه دولت و روحانيت اشاره كرد و افزود: هر دولتي در نظام اسلامي با هم رويكردي كه روي كار بيايد نيازمند تقويت رابطه خود را روحانيت است.

مسئول امور روحانيت رياست جمهوري جايگاه مهم و اساسي روحانيت در نظام اسلامي را مورد تاكيد قرار داد و افزود: تاكنون تمامي دولت ها درصدد تقويت ارتباط حوزه و دولت بوده اند و اين امر در دولت نهم و دهم نيز با برنامه ريزي و تقويت ساختارهاي مركز ارتباط با روحانيت رياست جمهوري به طور مطلوبي سامان گرفت.

حجت الاسلام والمسلمين ميرتاج الديني با بيان اينكه ارتباط روحانيت و دولت مي تواند كارگشاي بسياري از فعاليت ها باشد و بايد در دولت هاي آينده نيز مدنظر قرار گيرد، خاطرنشان كرد: روحانيت يكي از مهم ترين اركان نظام اسلامي است.

وي در پايان تصريح كرد: هم دولت هم حوزه و روحانيت بازوي عملي فكري و اجرايي ولايت فقيه هستند و اگر اين دو با هم باشند نتايج مطلوب و اثرات اساسي برجاي خواهند گذاشت.

معاون رئيس جمهوري در اجراي قانون اساسي بيان داشت: ارتباط بين دولت و روحانيت همواره بايد دوسويه باشد و هر دو به هم اقبال كنند چراكه ارتباط يك سويه راه به جايي نمي برد.

لازم به يادآوري است در اين جلسه حجت الاسلام سعيد طالبي به عنوان معاون اجرايي مركز روحانيت معرفي گرديد.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdca0in6.49nye15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما