دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب : 14817
فاضل لنکرانی:

تلاش برای از بین بردن مرجعیت و روحانیت، آب در‌هاون کوبیدن است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله جواد فاضل لنکرانی در دیدار اعضای ستاد انتخاباتی رئیس جمهوری منتخب در قم گفت: تلاش برای از بین بردن مرجعیت و روحانیت، آب در‌هاون کوبیدن است.
تلاش برای از بین بردن مرجعیت و روحانیت، آب در‌هاون کوبیدن است
به گزارش قم نیوز،  آیت الله جواد فاضل لنکرانی در دیدار اعضای ستاد انتخاباتی رئیس جمهوری منتخب در قم، با اشاره به ضرورت توجه به نقاط مثبت و رعایت انصاف در مورد خدمات دولت‌های نهم و دهم، اظهار کرد: یکی از آثار خوب این انتخابات این بود که همگان فهمیدند تلاش برای از بین بردن روحانیت و مرجعیت آب در‌هاون کوبیدن است و اگر بنا بود به نتیجه برسد رضاخان و محمد‌رضا پهلوی به نتیجه می‌رسیدند.
 
فرزند مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی(ره) در ادامه با اشاره به اینکه کسانی که از رئیس جمهور منتتخب حمایت کردند، در درجه اول دلسوز دین بودند، افزود: در این شرایط حساس تحمل بار مسوولیت ستاد ایشان، کار بسیار مهمی بود که شما عزیزان همگی با دلسوزی برای دین، این کار را انجام دادید و مشخص شد کسانی که طرفدار آقای روحانی هستند، دنبال لاابالی گری و مسائلی که در گذشته مطرح بود، نیستند.
 
رئیس مرکز تخصصی ائمه اطهار، تصریح کرد: رئیس جمهور منتخب، در درجه نخست یک چهره حوزوی و دانشگاهی است و چهره سیاسی ایشان به سیمای حوزوی اشان اضافه شده است. ماحصل اندیشه‌های ایشان هم که در مناظره‌ها بیان شد، حاصل سال‌ها حضور ایشان در انقلاب است و بسیار پخته و سنجیده مطرح شد.
 
 فاضل لنکرانی با نقل مطلبی از یکی از خبرنگاران خارجی، افزود: این خبرنگار در مصاحبه ای می‌گفت که مردم در مناظره‌ها، دیدند که حرف‌های ایشان محکم و سنجیده است و پشتوانه علمی دارد.
 
وی تصریح کرد: آقای روحانی اشکالات اساسی کشور را مطرح کرد و درد دین و دنیای مردم را متوجه شد و به میدان رقابت آمد و مردم هم ایشان را انتخاب کردند.
 
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مشکلاتی که در 8 سال گذشته در مملکت وجود داشته یا پدید آمده است، افزود: برخی مشکلات داخلی در این 8 سال به وجود آمد و از طرف دیگر آمریکا هم در آن سو می‌خواست کار این دولت به نتیجه نرسد اما آمریکا از ابتدای انقلاب به دنبال شکست ایران بوده و ما در بسیاری از موارد آن را شکست دادیم اما در این دوره ای که گذشت، به نظر تدبیر روشن و سیاست واضحی برای به نتیجه رساندن کار وجود نداشت.
 
جریانی می‌خواست توجه مردم را از روحانیت برگرداند!
 
رئیس مرکز تخصصی ائمه اطهار در ادامه با اشاره به گفته مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره)، گفت: مرحوم والد ما همان اوایل دوره‌ی اول این دولت به آیت الله جنتی و آیت الله یزدی گفته بودند که جریانی در لوای اسم امام زمان(ع) می‌خواهد توجه مردم را از مرجعیّت برگرداند و می‌خواهند این طور القاء کنند که ما خودمان مستقیم با امام  زمان(ع) در ارتباط هستیم تا نهاد مرجعیت را در کشور تخریب کنند که نمونه آن در جریان ورزشگاه بود و پنج مرجع محترم ایستادگی کردند و البته به فضل خدا آن جریان به نتیجه نرسید.
 
وی افزود: یکی از آثار این انتخابات این بود که نقشه این جریان نقش بر آب شد و انتخاب آقای روحانی که در لباس روحانیت هست و مورد توجه بزرگان حوزه هم هست، دلیل این امر است.
 
 فاضل لنکرانی تصریح کرد: یکی آثار خوب این انتخابات بود که همگان فهمیدند تلاش برای از بین بردن روحانیت و مرجعیت آب در‌هاون کوبیدن است و اگر بنا بود به نتیجه برسد رضاخان و محمد‌رضا پهلوی به نتیجه می‌رسیدند.
 
دولت جدید در مسائل دینی به  نظر بزرگان دین توجه کند
 
 فاضل لنکرانی در ادامه تصریح کرد: دولت باید در مسائل دینی به نظر بزرگان دین توجه کند و در مقابل نظر بزرگان دین، اظهار نظری نکند بلکه  ببیند رهبری در درجه‌ی اول و مراجع بزرگوار و بزرگان دین، چه تذکراتی در زمین مسائل دینی می‌دهند و به آن عمل کند.
 
رئیس مرکز تخصصی ائمه اطهار در ادامه با اشاره به برخی مصادیق مشکلات موجود در دولت نهم و دهم، اظهار کرد: در کنار کاستی‌ها و مشکلات و بحث‌های نادرست، کارهایی هم انجام شده که جای تشکر دارد.
 
وی افزود: رهبری معظم انقلاب نیز اشاره کردند که نباید نسبت به خدمات انجام شده و زحماتی که متحمل شده‌اند بی‌توجهی و کم لطفی شود، ولی این ضعف‌های مهم چیزهایی است که انسان باید خیلی به آن توجه کند.
 
امید و نشاط به وجود آمده برای مردم حفظ شود
 
استاد حوزه علمیه قم، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امید و نشاطی که برای مردم ایجاد شده است، تصریح کرد: از امیدی که در بزرگان و نخبگان ایجاد شده باید استفاده کرد و جناب آقای روحانی باید از این فرصت خوب استفاده کند، زیرا بزرگان، نخبگان، دلسوزان دین، این ها امید دارند که این دولت انشاء الله مشکلات گذشته را جبران کند.
 
وی افزود: باید از همه‌ نیروهای خوب حتی نیروهای دولت فعلی استفاده شود چه از اصولگراها و چه از اصلاح‌طلبها، آن هایی که اصلاح طلب واقعی بودند، به کار گرفته شوند.
 
 فاضل لنکرانی با اشاره به تفاوت میان اصلاح طلبان، تصریح کرد: من اصلاح طلبان را دو نوع می‌دانم، یک نوع کسانی که قائل به اصلاح طلبی در اصل مبانی بودند و می‌گفتند مبانی را باید اصلاح کنیم و تغییر دهیم که آن ها را ما به عنوان انقلابی هم قبول نداریم.
 
وی افزود: نوع دیگر اصلاح طلبی در چهار چوب مبانی انقلاب، قانون اساسی، ولایت فقیه و قانون است که از آن ها باید استفاده شود.
 
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ضعف‌های موجود در امر تبلیغات انتخاباتی، گفت: نسبت به تبلیغات انتخابات باید یک آسیب زدایی مفصلی انجام شود، نباید بگوئیم اگر این فرد را انتخاب کردید پیرو حسین بن علی(ع) و جزء لشگریان آن حضرت هستید و اگر به دیگری رأی دادید پیرو غیر امام حسین(ع) هستید، زیرا این فکر باطلی است و فکر خوارجی است و باید دوستان و برادران ما این افکار باطل را کنار بگذارند.
 
وی در پایان تصریح کرد: اصل این است که هدف ما چیست و به کجا می‌خواهیم برسیم، ما نمی‌خواهیم این آقا بیاید و آن آقا برود بلکه می‌خواهیم کشور رشد کند، انقلاب و اسلام رشد کند، این هدف اصلی ماست که انشاء الله به فضل الهی محقق خواهد شد.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdca0an6.49ny615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما