شنبه ۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : 14712
امام جمعه قم:

انتخاب یازدهم پایان زمستان فتنه ۸۸ بود و اتهام تقلب را از نظام پاک کرد

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: نظام اسلامی در انتخابات اخیر نشان داد که تهمت تقلب دروغ و ستم بود و اتهام زنندگان تنها مردم را از شیرینی پیروزی ۴۰ میلیون نفری اشان محروم کردند.
امام جمعه قم
امام جمعه قم
به گزارش قم نیوز، آیت الله سعیدی، امام جمعه قم که در خطبه‌های نماز جمعه قم سخن می‌گفت، با اشاره به انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و مشارکت بالای مردم، گفت: مردم نشان دادند که از نظام اسلامی حمایت می‌کنند و نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کردند و نظام اسلامی از اتهام تقلب مبراست.
 
امام جمعه قم در خطبه اول نماز جمعه امروز، با اشاره به اینکه تقوا کلید درستی و اندوخته روز قیامت است، گفت: خداوند متعال در آیه دهم سوره تغابن می‌فرماید: آنهایی که به آیات ما کفر ورزیدند، مسلما اصحاب آتش هستند که در آن خواهند رفت و آتش هم بد مسیری است. در این آیه خداوند پرده از روی اجمال بر می‌درد و مصداق و نمونه زیانکاران را معرفی می‌کند.
 
وی افزود: خداوند متعال در این آیه دو عامل اساسی شقاوت و بدبختی را معرفی می‌کند، یکی کفر ورزیدن و دیگری تکذیب آیات الهی که کسانی که به این دو عامل دست بزنند، به عذابی سخت دچار می‌شوند.
 
آیت الله سعیدی در خطبه دوم نماز جمعه قم تصریح کرد: تقوا، زاد و توشه انسان است. هویت و قوام مومنین و شیعیان به تقوا و اطاعات از ائمه معصومین (ع) است و باید در جهت تقوای بیشتر تلاش کنیم.
 
عید میلاد امام زمان (عج) نوید بخش آینده است
 
امام جمعه قم با اشاره به میلاد حضرت حجت (عج) گفت: مردم در جشن میلاد امام زمان (عج) سنگ تمام می‌گذارند و از خداوند می‌خواهم که مردم را در تمام عرصه‌ها حاجت روا گرداند.
 
آیت الله سعیدی افزود: رهبر انقلاب درباره تفاوت عید ولایت امام زمان با بقیه اعیاد می‌فرمایند: تفاوت عید ولادت امام زمان با بقیه اعیاد اسلامی این است که بقیه اعیاد از گذشته روایت می‌کنند اما این عید ولادت امام زمان به آینده نوید می‌دهد و برای همین این است که این عید بسیار خجسته است.
 
تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت (ع) سپس به بیان ویژگی‌های منتظر واقعی پرداخت و گفت: اگر ما منتظر امام زمان هستیم باید در سه بعد خودمان را تجهیز کنیم تا شایسته نام منتظر واقعی باشیم.
 
وی افزود: بعد اول، بعد معرفتی است. رسول اکرم (ص) فرمودند، کسی که امامش را نشناسند، در کفر و گمراهی مرده است. یکی از مطالب مهم این جا این است که بدانیم که ائمه جانشینان الهی هستند و دستورات آنها عین دستورات خداوند است.
 
امام جمعه قم تصریح کرد: بعد دوم، بعد رفتاری است. منتظر واقعی باید خودش را با خواست امام زمان تطبیق دهد و بداند که او ناظر است. در عصر غیبت برای اینکه مطمئن شود که اعمالش درست است، منتظر واقعی باید از مجتهد جامع الشرایط تقلید کند.
 
آیت الله سعیدی بعد سوم منتظر حقیقی را، بعد عاطفی دانست و گفت: مردم ایران در بعد عاطفی و عشق و علاقه به امام زمان (عج) به فضل الهی پیشرو هستند. در این میان نقش پدران و مادران حساس است، و باید فرزندان خود را با این بعد آشنا کنند و معرفت امام را در دل ایشان بارور کنند.
 
استکبار علی رغم ترورهای متعدد، موفق به شکست ملت ایران نشده است
 
امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ترورهای استکبار و حملات آنها به مردم بی گناه ایران، گفت: در هفتم تیر ماه 1360 در فاجعه انفجار در دفتر حزب جمهوری به دست منافقین مزدور و خدمتگزاران استکبار، آیت الله شهید بهشتی و 72 تن از یارانش، با قساوت تمام به شهادت رسیدند.
 
وی افزود: در یازدهم تیرماه، آیت الله صدوقی در ماه رمضان ودر محراب به به شهادت رسیدند و در دوازدهم تیرماه 1365، حادثه حمله به هواپیمای مسافری ایران اتفاق افتاد که آمریکایی‌های جنایتاکر 290 مسافر و خدمه را به شهادت رساندند.
 
آیت الله سعیدی تصریح کرد: دشمنان از این کارها طرفی نبستند و مردم بیشتر از نظام حمایت کردند. آمریکا که خود را طرفدار حقوق بشر می‌نمامد، جنایت‌های زیادی را مرتکب شده است و به همین دلیل است که شعار مرگ بر آمریکا از شعارهای اصلی نظام اسلامی است
 
قوه قضائیه، از دستگاه‌های حساس و مهم نظام اسلامی است
 
امام جمعه قم در ادامه سخنان خود با اشاره به هفته قوه قضائیه اظهار کرد: رهبر انقلاب صلابت و کارآیی قوه قضاییه را دو هدف راهبردی دستگاه قضایی دانستند و از رییس قوه قضایه به خاطر فعالیت‌ها و سخنانشان تشکر کردند.
 
وی افزود: امیدواریم که با تلاش همه جانبه و کمک سایر قوا، این قوه بتواند در جایگاه شایسته نظام قضایی جمهوری اسلامی قرار گیرد.
 
انتخابات یازدهم پایان زمستان فتنه 88 بود
 
آیت الله سعیدی با اشاره به پیروزی ملت در 24 خرداد امسال، گفت: توصیه کلیدی رهبر انقلاب در 24 خرداد تحقق پیدا کرد و حماسه سیاسی رقم خورد. انتخابات یازدهم پایان زمستان فتنه 88 بود و روسیاهی آن زمستان سرد برای اصحاب فتنه ماندگار شد.
 
وی افزود: کسانی که 4 سال پیش تفاوت 10 میلیونی را برنتافتند، آتش فتنه را تیز کردند و شیرینی پیروزی را تلخ کردند. امروز همان‌ها دیدند که نظام اسلامی به خاطر هفت دهم درصد رای، نظام حاضر نشد از مواضع خود عدول کند و به رای مردم خیانت کند وخود آنها اعتراف کردند که ادعای تقلب دروغی بیش نبود.
امام جمعه قم تصریح کرد: با ابتکار درخور تحسین رسانه ملی و کمک همه دستگاه‌ها، حماسه سیاسی تحقق پیدا کرد و مردم قوه مجریه را به یک شخصیت روحانی یعنی دکتر حسن روحانی سپردند و امیدواریم ایشان بتوانند به وعده‌های خود عمل کنند.
 
ملت ایران در برابر دشمن تسلیم نمی شود
 
 
تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت (ع) در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به مقاومت ملت ایران در برابر دشمن، گفت: در مورد مسایل هسته ای، به فرموده رهبر انقلاب، تا به حال چندین بار تا حل شدن مسال پیش رفته ایم، اما هر بار چند کشور محدود که نام خود را جامعه جهانی گذاشته اند، جلوی توافق را گرفته‌اند که سر دسته آنها آمریکا است.
 
وی افزود: اگر مستکبرین از ملت ایران انتظار داشته باشند که به جای همکاری، دست‌هایش را برای تسلیم بالا برد، بدانند که همین دست‌ها سیلی به صورت متجاوزین و مشتی به سینه زورگویان خواهد شد.
 
امام جمعه قم با تجلیل از سربازان گمنام امام زمان، تصریح کرد: روز نیمه شعبان، روز سرباز گمنام امام زمان نام گرفته است. خدمتگذاران مردم در وزارت اطلاعات مانند امام زمان از دید مردم غایبند ولی در عین حال به نظام خدمت می‌کنند.
 
وی افزود: تامین امنیت انتخابات از جمله کارهای خوب این سربازان گمنام بود که جای تقدیر و تشکر دارد.
 
کشتار شیعیان، توطئه کشورهای غربی است که توسط سلفی‌ها اجرا می‌شود
 
آیت الله سعیدی در بخش پایانی خطبه دوم با اشاره به فاجعه کشتار شیعیان در مصر، گفت: موج کشتار شیعیان به دست سلفی‌ها و عالم نمایان وهابی و تکفیری‌های مصر، به کشور مصر هم رسید و روز نیمه شعبان، به منزل یکی از علمای مطرح مصر حمله بردند و ایشان را ربودند و به شهادت رساندند و نیروهای پلیس مصر هم کوچکترین واکنشی نشان ندادند.
 
وی افزود: مسلمانان در مصر سالهاست که با یکدیگر در آرامش زندگی می‌کنند. اما اکنون که برای گرفتن حق خود قیام کرده اند، با تحریک استکبار به ویژه انگلستان برخی به چنین کارهایی رو اورده اند.
 
امام جمعه قم تصریح کرد: عالمان وهابی بدانند که این مساله دامن خود ایشان را خواهد گرفت و فتواهای خلاف شرع آنها، بی پاسخ نخواهد ماند.
 
آیت الله سعیدی در پایان خطبه دوم به حلول ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در چند روز آینده ماه رمضان را درک خواهیم کرد و مردم به غبار روبی مساجد می‌پردازند که دارای اجر زیادی است و توسط ائمه بسیار توصیه شده است.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcewf8z.jh8ezi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما