شنبه ۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : 14742
در سالن شهید رضائیان قم انجام می‌شود:

رقابت قم با البرز در آغاز مسابقات بسکتبال با ویلچر نخاعی‌های کشور

قم نيوز : قم نیوز: تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم در آغاز پیکارهای بسکتبال با ویلچر منطقه‌ای قهرمانی نخاعی‌های کشور برابر حریفان به میدان می‌رود.
رقابت قم با البرز در آغاز مسابقات بسکتبال با ویلچر نخاعی‌های کشور
 به گزارش قم نیوز، رشته بسکتبال با ویلچر از جمله رشته‌های موفق و با استعداد ورزشی در فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین و هیئت‌های استانی جانبازان و معلولین به شمار می‌رود و در قم نیز یکی از رشته‌های پرافتخار محسوب می‌شود.
 
ورزشکاران این رشته بیش از یک دهه است که در بسکتبال با ویلچر فعالیت می‌کنند و در رقابت‌های مختلف کشوری نیز حضور یافته‌اند، بسکتبال با ویلچر با موفقیت‌های تیم ایثار قم در چند سال اخیر رونق بیشتری در قم یافته و در کشور جزو مدعیان قرار دارد.
 
تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم سه سال قبل با کسب عنوان نایب قهرمانی رقابت‌های لیگ دسته اول بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور جواز حضور در لیگ برتر یا سوپر لیگ این رشته را به دست آورد و دو دوره حضور در این مسابقات را تجربه کرده است.
 
این تیم در نخستین سال حضور خود در مسابقات لیگ برتر بسکتبال با ویلچر با کسب عنوان پنجمی به کار خود پایان داد اما در سال دوم در جدالی نزدیک و نفس‌گیر رقبا را پشت سر گذاشت و در نهایت مقام نایب قهرمانی را از آن خود کرد.
 
اکنون که رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور در فاصله بین فصل قبل و فصل جدید قرار دارد و البته قرار است از حدود دو ماه دیگر آغاز شود، برخی نفرات این تیم به همراه سایر چهره‌های کارآمد بسکتبال با ویلچر قم در ترکیب تیمی با نام تیم بسکتبال با ویلچر نخاعی‌های قم قصد حضور در نخستین دوره رقابت‌های بسکتبال با ویلچر منطقه‌ای نخاعی‌های کشور را دارند.
 
این در حالی است که مسابقات لیگ بسکتبال با ویلچر نخاعی‌های کشور با شرکت شش تیم برای نخستین بار بر اساس برنامه‌ریزی انجمن بسکتبال با ویلچر فدراسیون ورز‌ش‌های جانبازان و معلولین کشورمان به انجام می‌رسد تا تیم قهرمان نخستین جام معرفی شود.
 
در نخستین دوره رقابت‌های لیگ بسکتبال با ویلچر نخاعی‌های کشور تیم‌های قم، البرز، کاشان، کهریزک، تهران (الف) و تهران (ب) حضور دارند و از امروز به شکل دوره‌ای بازی‌های خود را برگزار می‌کنند، البته این مسابقات به صورت مجتمع صورت نمی‌گیرد و تیم‌ها هم در خانه خود بازی می‌کنند و هم اینکه برای انجام بازی‌های خود به خانه حریفان می‌روند.
 
تیم بسکتبال با ویلچر نخاعی‌های ایثار قم نیز در اولین گام از مسابقات نخستین دوره لیگ نخاعی‌های بسکتبال با ویلچر کشور امروز عصر در سالن شهید محمود رضائیان مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم از تیم نخاعی‌های البرز پذیرایی می‌کند.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdchiqnz.23nkkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما