?>?> کتاب سیمای دین منتشر شد | قم نیوز
شنبه ۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : 14749
مجموعه‌ای از احادیث معصومان:

کتاب سیمای دین منتشر شد

قم نيوز : قم نیوز: کتاب سیمای دین با زیر عنوان نماز در کلام معصومین به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.
کتاب سیمای دین منتشر شد
 به گزارش قم نیوز، کتاب سیمای دین با زیر عنوان نماز در کلام معصومین مجموعه‏ای از احادیث معصومان(ع) درباره نماز است که در قالب زیرنویس برای برنامه‏‌های مختلف سیما و استفاده در برنامه‌های رادیویی به نحو مطلوب و مؤثر ارائه می‏شود.
 
در تدوین این اثر تلاش شده است احادیث انتخابی از منابع روایی معتبر انتخاب شود و دسته‌بندی موضوعی از این روایات صورت گرفته تا امکان دسترسی برای بهره‌برداری آسان‌تر باشد.
 
رسانه ملی باید به عنوان اثرگذارترین نهاد فرهنگی در کشور، در ترویج فرهنگ نماز و معرفی و تبلیغ این هدیه الهی تلاش کند.
 
کتاب سیمای دین از 15 فصل اصلی مانند اهمیت نماز، جایگاه نماز، آثار و برکات نماز، شرایط قبولی نماز، شرایط کمال نماز، نماز اول وقت، عواقب ترک نماز، فضائل اذان، نماز جماعت، نماز جمعه، نماز شب، آداب نماز، نماز در مسجد، تعقیبات نماز و نماز و خانواده تشکیل شده است.
 
محبوب پارسایان، بهترین طاعت، بهترین عمل در نزد خداوند در روز قیامت، سفره الهی بر روی زمین، تسبیح لوازم نمازگزار، حکمت نماز، ستون دین، نماز و پایه‌های دین، نسبت نماز به دین، نماز مانند ستون خیمه دین، برتری نماز بر حج، نماز وسیله سنجش، نماز شست‏وشو در چشمه زلال، نماز ناظر بر اعمال، وصیت امیرالمؤمنین(ع) به نماز و نماز آخرین وصیت انبیاء از جمله مباحثی است که در این کتاب مطرح شده است.
 
تقرب به خدا، کلید بهشت، باقیات صالحات، بخشش گناهان، نگهبان الهی در زمین، وسیله علو مقام، انیس انسان در قبر، جواز عبور از صراط، عامل رستگاری، وسیله قبولی اعمال، کمک فرشته مرگ به هنگام مرگ، بهشت پاداش نماز، راهیابی به درگاه خداوند، کبر زدایی، خانه اخلاص، وسیله خاموشی آتش، خانه اخلاص، برطرف شدن اندوه، بهره‏مندی درگذشتگان از نماز نیابتی و طلب حاجت بعد از نماز، سیاه شدن چهره شیطان و حسادت شیطان بر نمازگزار از جمله مباحث مطرح شده در بخش آثار و برکات نماز ارائه شده است.
 
نشانه قبولی نماز، لقمه حرام مانع قبولی نماز، نماز ناقص، پنج چیز مانع قبولی نماز، خشوع زینت نماز، حضور قلب و آمرزش گناهان، تحقیر نماز و محرومیت از شفاعت، نتیجه سبک شمردن نماز، امتحان شیعه با نماز اول وقت، محرومیت از شفاعت، ارزش نماز اول وقت، مراقبت بر اوقات نماز، محبوبیت نماز اول وقت، نماز اول وقت و جدایی از غافلان، ترک نماز سبب حبط عمل، فاصله کفر و ایمان، بیزاری از تارک الصلوة و درخواست بی‌نماز در برزخ از مباحث دیگر مطرح شده است.
 
کتاب سیمای دین، نماز در کلام معصومین توسط صادق لیراوی و میرستار مهدی‌زاده تألیف شده که با شمارگان 10 هزار عدد و قیمت 18 هزار ریال منتشر شد.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdceof8z.jh8eei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما