پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 14908
از سوی مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا سیما در قم:

حروف «د ـ ذ» فرهنگ اخلاقی معصومین (س) منتشر شد

قم نيوز : قم نیوز: مسؤول سامانه ارتباطات مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما از انتشار کتاب فرهنگ اخلاقی معصومین (س) حروف «د – ذ» خبر داد.
مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا سیما در قم
مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا سیما در قم
به گزارش قم نیوز، حسین قربان تقی با اشاره به انتشار سری کتب فرهنگی اخلاق معصومین(ع) از سوی این مرکز، اظهارکرد: کتاب فرهنگ اخلاقی معصومین (ص)، حروف د ـ ذ به قلم احمد رضوانفر و توسط مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما چاپ و منتشر شده است.
 
وی افزود: در کتاب مذکور به اخلاقیات و صفات نفی شده از سوی پیشوایان معصوم (ع) و اعمال مثبت از دو حرف دال و ذال پرداخته می شود و در هر بخش اخلاقی محورهایی چون گلبانگ حدیث، آموزه‌ها، منابع و نمونه‌های رفتاری ارائه شده است.
 
وی تصریح کرد: در گوشی سخن گفتن، دروغگویی، دزدی، دشمن شناسی و دشمن ستیزی، دعا، دغل کاری، دنیاطلبی، دو رویی، دوستی، دون‌همتی، دیوانگی و ذکر در این کتاب مورد توجه نویسنده قرار گرفته و در هر یک از اخلاقیات و صفات ذکر شده موضوعات مختلفی در ارتباط با موضوع اصلی بیان شده است.
 
مسئول سامانه ارتباطات مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما با تاکید بر اینکه نیاز به اخلاق، بشر را به سوی رشد و کمال زندگی هدایت می کند، گفت: نیاز به اخلاق مانند نیاز به عدالت و عبادت در همه زمان‌هاست.
 
وی تاکید کرد: اخلاق؛ تدبیر و عدالتی است که به واسطه پیامبران و اولیای الهی درباره قوای انسان اندیشیده شده تا خواهش‌های او را سامان دهد و از این گذر هویت او در امان ماند.
 
قربان تقی تصریح کرد: اگر بخواهیم زندگی‌مان معنادار و هدفمند و حرکت‌مان جهت‌دار باشد، باید از فرهنگی اخلاقی و تربیتی پیشوایان معصوم خویش الگو بگیریم و تنها از آنها پیروی کنیم.
 
وی در پایان گفت: مجموعه حاضر سخنان برگزیدگان خاص درگاه الهی است که چراغ هدایت بشرند و بر هر مسلمانی فرض است در حد توان خود، این سخنان نورانی را به مردم برساند تا مشمول دعای امام رضا (ع) قرار گیرد.
 

انتهای پیام /122
https://qomnews.ir/vdcbw9b8.rhbagpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما