پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 14930
ابتدای سال تاکنون:

چاپ 22 عنوان کتاب توسط مجمع ذخائر اسلامی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرمجمع ذخائر اسلامی از چاپ 22 عنوان کتاب توسط این مجمع در سال جاری خبر داد.
چاپ 22 عنوان کتاب توسط مجمع ذخائر اسلامی
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام صادق اشکوری با بیان اینکه مجمع ذخائر اسلامی برای شرکت در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ثبت نام کرده است اما جوابی دریافت نکرد و احتمالا شرکت نخواهد کرد‏، گفت: این مجمع طی سال جاری قریب به 31 جلد کتاب منتشر کرده است.
 
وی با بیان اینکه از ابتدای سال 92 مجمع ذخائر اسلامی قریب به 22 عنوان کتاب منتشر و روانه بازار کرده است‏‌، گفت:از جمله مهمترین این آثار کتابی تحت عنوان « اسناد قاجاری در کتابخانه شهرداری اصفهان » است که در 9 جلد منتشر شد.
 
اشکوری افزود: همچنین کتاب های « تذکره شکرستان پارس» در دوجلد‏، «ترجمه و شرح خلاصه الحساب شیخ بهایی» ‏، « ماجرای فدک» و « صوره الارض» ازدیگرآثار چاپ شده توسط مجمع ذخائر اسلامی است.
 
مدیر مجمع ذخائر اسلامی با بیان اینکه « فهرست نسخه های خطی شیخ حیدر علی صلواتی » دیگر اثر چاپی این مجمع است‏، اضافه کرد: سال گذشته قریب به 60 یا 70 عنوان کتاب چاپ شده است و از جمله آن ها می توان به «گلشن صائب تبریزی»، « سراج السالکین » مرحوم نیریزی و « اسناد صمد خان شجاع الدوله » و « اسناد مفتیان بخارا» اشاره کرد.
 
اشکوری گفت: 70 درصد هزینه های ما مختص به پیش از چاپ است و 30 درصد مابقی به زمان چاپ کتاب برمی گردد و از آنجا که کتاب های ما تخصصی است نه ارشاد آن را می خرد و نه کتاب خانه های عمومی و مخاطبان خاص خود را داریم.
 
وی تاکید کرد: در حال حاضر قریب به 2 سال است که تراژ کتاب های مجمع ذخائر اسلامی کاهش پیدا کرده است، به این معنی که اگر در گذشته تیراژ ما بین 500 تا هزار نسخه بود در حال حاضر بین 50 تا 200 نسخه است.
 
اشکوری با بیان اینکه هنر ناشر این است که با وجود شرایط باز بتواند یک نسخه تولید کند، همچنین در پایان اظهار داشت: بسیاری از کارهای ما در زمینه چاپ کتاب به صورت دورکاری انجام می شود اما بازهم برای کاهش هزینه ها مجبور به تعدیل نیرو شده ایم.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcgzy9q.ak9tw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما