يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : 14770
مسئول دفتر برنامه ریزی و ارزیابی آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران::

رشته کلام با گرایش مهدویت در حوزه‌های علمیه خواهران ارائه می‌ شود

قم نيوز : قم نیوز: مسئول دفتر برنامه ریزی و ارزیابی آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: از سال آینده رشته کلام با گرایش مهدویت در حوزه‌های علمیه خواهران ارائه می‌ شود.
رشته کلام با گرایش مهدویت در حوزه‌های  علمیه خواهران ارائه می‌ شود
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی‌ مرکز مدیریت حوزه‌های  علمیه خواهران، حجت‌الاسلام امین نصیری‌پور اظهار داشت: رشته کلام با گرایش مهدویت از سال تحصیلی 93-1392 در دو مرکز تخصصی در استان‌های اصفهان و تهران اجرا می‌‌شود.

وی افزود: طلاب خواهر در این رشته با مباحث امامت، مهدویت و منجی، با رویکرد آینده پژوهی و شناخت فرق انحرافی و شبهات آشنا می‌‌شوند و زمینه توسعه اندیشه و تعالیم مهدویت برگرفته از منابع اصیل و اسلامی‌ را مهیا خواهند ساخت.

مسئول دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی آموزشی حوزه‌های  علمیه خواهران ظرفیت پذیرش در هر یک از این دو مرکز تخصصی را 12 نفر ذکر و اضافه کرد: طلاب در این رشته 80 واحد درسی تخصصی و 20 درسی عمومی‌ را سپری می‌‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طلاب خواهر در مقطع سطح دو در رشته عمومی‌ الهیات و معارف اسلامی‌ تحصیل می‌‌کنند، افزود: تحصیل طلاب در مقطع سطح سه تخصصی می‌‌شود.

حجت‌الاسلام نصیری پور ادامه داد: دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی آموزشی حوزه‌های  علمیه خواهران بر اساس وظیفه ذاتی خود در پاسخ‌گویی به نیازهای علمی‌ جامعه، طراحی رشته‌ها و برنامه‌های درسی را مطابق سطح انتظارات و نیازهای علمی‌ روز مطابق با روش‌های پذیرفته شده علمی‌ دنبال می‌‌کند.

وی افزود: از این رهگذر 14 رشته علمی‌ در سطح سه طراحی شده است که رشته کلام با گرایش مهدویت نیز یکی از رشته‌های طراحی شده است. این رشته با هدف توسعه شناخت نسبت به مسائل و مبانی مهدویت تهیه شده است.

مسئول دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی آموزشی حوزه‌های  علمیه خواهران با بیان اینکه تدريس، تأليف و پژوهش در حوزه مطالعات مهدوي از عهده هر فردي بر نمي‌آيد، گفت: تنها کساني مي‌توانند عهده‌دار هدايت ديگران شوند که خود، در مسير هدايت، گام نهاده و به هدايت رسيده باشند؛ چرا که در غير اين صورت، فرجامي جز گمراهي متصور نخواهد بود. 

وی بي‌توجهي به عالمان ديني را زمينه‌ساز حضور افراد غيرمتخصص در حوزة مطالعات مهدوي دانست و افزود: اين امر، زمينه قوت بخشيدن به جنبه‌هاي کشفي و ذوقي را مهيا مي‌سازد و به اين ترتيب، نه تنها استنباط‌هاي دروني و ذوقيات شخصي جاي بسياري از مسلّمات علمي مي‌نشيند، بلکه در مرتبه‌اي فراتر از آن قرار مي‌گيرد و بدين ترتيب، عملاً امکان بازشناسي خرافات و اباطيل، از حقايق و معارف قطعي دين، از بين مي‌رود و زمينه ورود بي‌پرواي افکار ناصحيح در حوزه مطالعات مهدوي مهيا مي‌شود و اين، سرآغاز بسياري از انحرافات و خرافات است.


حجت‌الاسلام نصیری‌پور اظهار داشت: توسعه مطالعات و پژوهش های مرتبط با مهدویت و منجی موعود با زمینه‌های آینده‌نگری و تمدن‌سازی و تربیت عالمان و اندیشمندانی که با مسلح شدن به سلاح علم و تقوی از گزند خرافات و انحراف به دور باشند زمینه نشر حقایق ناب و بیداری فطرت‌های پاک خداجوی و حقیقت طلب را منجر خواهد شد. 

وی ادامه داد: ماهيت آموزة مهدويت به گونه‌اي است که حقد و کينه دشمنان را بر مي‌انگيزد تا از هر فرصتي براي ضربه زدن به اين آموزه، بهره برند. تاريخ مؤيد اين مطلب است؛ از سوء استفاده بني اميّه و بني‌عباس گرفته تا پيدايش مدعيان دروغين، همه و همه نمونه‌هايي از تلاش دشمنان براي ضربه زدن به آموزه مهدويت است.

مسئول دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی آموزشی حوزه‌های  علمیه خواهران خاطرنشان کرد: بديهي است که انتظار فرج، براي دشمنان اسلام و کساني که آزادي و آزادگي بشر را نشانه گرفته‌اند، مقوله‌اي است که بايد با آن مقابله کنند و طبيعي است که با افزودن پندارهاي نادرست به اين آموزه، فرصتي مي‌يابند تا اين پديده متعالي را قطعه قطعه و بشريت را از چنگ زدن به حبل متين آن، محروم کنند.


انتهای پیام/122
 
https://qomnews.ir/vdciuyaz.t1a5y2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما