دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : 14811
در سازمان تبليغات اسلامي قم برگزار شد:

كارگاه سبك زندگي اسلامي با حضور بانوان فرهيخته قم و كردستان

قم نيوز : قم نیوز: كارگاه سبك زندگي اسلامي با حضور بانوان فرهيخته استان‌هاي قم و كردستان در سازمان تبليغات اسلامي استان قم برگزار شد.
كارگاه سبك زندگي اسلامي با حضور بانوان فرهيخته قم و كردستان
به گزارش قم نیوز، مريم معين‌الاسلام رئيس موسسه فرهنگي زنان منتظر روز دوشنبه در اين كارگاه آموزشي علت وحشت دشمنان از اسلام را به دليل گسترش روزافزون و تاثيرگذاري تمدن اسلامي دانست و سبك زندگي غربي را مهم‌ترين مانع انجام ماموريت‌هاي الهي عنوان كرد.
 
وي با تشريح راهكارهاي تغيير سبك زندگي اظهار كرد: اولين گام براي تغيير سبك زندگي زدودن مظاهر زندگي غربي در محيط خانه و خانواده است كه در اين زمينه بايد با صبر و حوصله، زندگي خود را تغيير دهيم.
 
اين استاد حوزه علميه خواهران استفاده بهينه از فطرت پاك نوجوانان و جوانان را حائز اهميت دانست و اين ظرفيت را براي تغيير سبك زندگي مهيا دانست.
 
معين الاسلام با بيان اينكه وحشت دشمن نشانه پيروزي ماست، اظهار كرد: نبايد در راه ترويج سبك زندگي اسلامي مايوس شويم. عزم جدي و استفاده از اهرم مهدويت و تغيير متغيرها از عوامل رسيدن به سبك زندگي اسلامي است و اينكه به باور برسيم كه تربيت ديني يك پروسه است.
 
به گفته وي، غربي‌ها با ايجاد نياز كاذب، سبك زندگي غربي را رواج دادند، بنابراين تغيير نياز، تغيير الگوي مصرف از عوامل غربي‌هاست. ابتدا مصرف ما را تغيير مي‌دهند و سپس عقايد و باورهاي ديني را رواج مي‌دهند تا لايه لايه سبك زندگي تغيير كند، تا جايي كه يك باره موجي از نيازها در سراسر دنيا نسبت به مصرف يك كالا به راه مي‌افتد كه مخاطبان آنها تنها جوانان و بانوان هستند.
 
معين الاسلام تاكيد كرد: براي تغيير سبك زندگي بايد نيازها را مديريت كنيم چراكه تغيير نيازها به اصلاح الگوي مصرف منجر مي‌شود. 


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcezv8z.jh8ezi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما