يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : 14784
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم:

رانندگان وانت بارها ملزم به دریافت کارت هوشمند رانندگی شدند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم گفت: تمام رانندگان وانت بارها که در محورهای برون شهری و روستایی اقدام به حمل نقل بار می‌کنند باید دارای کارت هوشمند رانندگی باشند.
رانندگان وانت بارها ملزم به دریافت کارت هوشمند رانندگی شدند
 به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم، قاسم باقری گفت: بر اساس اصلاحیه آیین نامه معافیت استفاده از اوراق صورت وضعیت مسافری و بارنامه تبصره ماده شش اصلاحی قانون الزام شرکت‌ها و مؤسسات ترابری جاده‌ای به استفاده از صورت وضعیت مسافری و بارنامه مصوب 1381 شرایط و ضوابط حمل و نقل بار توسط وسایط نقلیه سبک از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای اجرا به ادارات کل استانی ابلاغ شده است.
 
وی افزود: تمام رانندگان وسایط نقلیه سبک اعم از همه نوع وانت بارها که به صورت خاص در محورهای برون شهری و روستایی فعالیت و اقدام به حمل و نقل بار می‌کنند باید دارای کارت هوشمند رانندگی باشند و از مؤسسات و شرکت‌های حمل و نقل بارنامه دریافت کنند.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم اضافه کرد: این رانندگان برای دریافت کارت هوشمند رانندگی باید شرایط و ضوابط ابلاغی را داشته باشند تا بتواند به فعالیت خود ادامه دهند.
 
باقری با اشاره به شرایط و ضوابط اعلامی برای دریافت کارت هوشمند رانندگی اذعان داشت: متقاضیان باید حداقل دارای مدرک تحصیلی پنجم ابتدایی باشند و کسانی که فاقد مدرک تحصیلی هستند به مدت شش ماه از تاریخ این دستور العمل فرصت دارند تا نسبت به دریافت کارت هوشمند رانندگی اقدام کنند زیرا پس از انقضای این مهلت برای صدور کارت هوشمند ارائه حداقل مدرک تحصیلی پنجم ابتدایی برای متقاضی الزامی است.
 
وی با تاکید بر پیگیری دریافت کارت هوشمند رانندگی از سوی رانندگان وانت بارهایی که اقدام به حمل و نقل بار در محورهای مواصلاتی استان و کشور می‌کنند متذکر شد: شرایط وانت بار برای فعالیت در بخش حمل و نقل جاده‌ای به شکلی است که نباید بیش از 15 سال از عمر وسیله نقلیه گذشته باشد و درج نام وانت بار در کارت مشخصات وسیله نقلیه، داشتن برگ معاینه فنی مجاز و بیمه نامه شخص ثالث معتبر و... از دیگر شرایط وانت بار برای فعالیت در بخش حمل و نقل جاده‌ای است.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcdo50f.yt0oj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما