سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 14829
رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان قم:

مساجد قم براي استقبال از ماه مبارك رمضان غبارروبي مي‌شوند

قم نيوز : قم نیوز: رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان قم گفت: در آستانه فرارسيدن ماه مبارك رمضان، مساجد قم براي ورود به ماه ضيافت الهي غبارروبي مي‌شوند.
مساجد قم براي استقبال از ماه مبارك رمضان غبارروبي مي‌شوند
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمين عباس اسكندري در جلسه پرسنلي اين سازمان با اشاره به فرارسيدن دهه تكريم و غبارروبي مساجد، اظهار كرد: در روایات معصومان(ع) تأکید فراوانی در زمینه پاكيزگي و غبارروبی مساجد شده است.

وي توجه به ماه شعبان و انجام اعمال اين ماه را مقدمه‌اي براي ورود به ميهماني خداوند و موجب پاكسازي درون و رهایی از گناهان ذكر كرد و افزود: بايد به دور از هر گونه آلودگي و گناه به ميهماني خالق هستي برويم و غبارروبي مساجد گام برداشتن به سوي ميهماني خداوند است.

حجت‌الاسلام اسكندري غبارروبي و خوشبوکردن مساجد را یکی از آئین‌های شایسته در فرهنگ دینی و اخلاقی دانست و تاكيد كرد: مسجد به عنوان کانون عبادت و تقوا، باید علاوه بر جذابیت معنوی، از جذابیت ظاهری هم برخوردار باشد.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان قم ضمن قدرداني از تلاش دست اندركاران امور مسجد، هيئت‌هاي مذهبي و تشكل‌هاي مردمي حوزه فرهنگ دين در تكريم و غبارروبي مساجد، بر لزوم زمينه‌سازي در بهره مندي مومنان از فضايل معنوي ماه مبارك رمضان از سوي دستگاه‌هاي فرهنگي و تبليغي تاكيد كرد.

وي مهم‌ترين ويژگي ماه مبارك رمضان را نزول قرآن كريم در اين ماه ذكر كرد و گفت: تلاوت قرآن كريم و تفكر در آيات اين كلام الهي، مطالعه و علم آموزي، مناجات و دعا، توبه و استغفار، صدقه دادن، اطعام دادن، صله رحم و... از اعمالي است كه در اين ماه سفارش زيادي به انجام آنها شده است.

حجت‌الاسلام اسكندري در بخش ديگري از سخنان خود به سالگرد تاسيس سازمان تبليغات اسلامي اشاره كرد و ضمن قدرداني از استاندار قم كه مديران و كاركنان سازمان تبليغات اسلامي قم را مورد تقدير قرار داد، اظهار كرد: در ديدار با استاندار قم، گزارشي از فعاليت‌هاي اين سازمان ارائه شد كه مورد استقبال وي قرار گرفت.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcdnj0f.yt0ox6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما