شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : 14956
پنجمین بازی تدارکاتی صبا پیش از لیگ سیزدهم:

جدال شاگردن مایلی کهن و فرکی در صبا شهر

قم نيوز : قم نیوز: تیم فوتبال صبای قم در پنجمین بازی تدارکاتی خود پیش از آغاز بازی های سیزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور به مصاف فولاد خوزستان می رود.
جدال شاگردن مایلی کهن و فرکی در صبا شهر
 به گزارش قم نیوز، فولاد خوزستان در حالی به عنوان پنجمین حریف تدارکاتی در آستانه فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور مقابل صبای قم قرار می گیرد که فولاد سهمیه آسیا دارد و صبا در لیگ جدید در پی کسب سهمیه آسیا است.
 
آغاز سیزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال از 18 روز دیگر
 
این در حالی است که سیزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از 19 روز دیگر آغاز خواهد شد و با برگزاری آیین قرعه کشی این رقابت‌ها و مشخص شدن برنامه مسابقات، نماینده فوتبال قم یعنی صبا تیم دهم فصل گذشته مسابقات لیگ دسته برتر فوتبال کشور در گام نخست در لیگ برتر فوتبال دوره سیزدهم حریف خود را خواهد شناخت.
 
قرعه کشی صورت گرفته با حضور مسئولان سازمان لیگ فدراسیون فوتبال و نمایندگان تیم‌های لیگ برتری از جمله مدیرعامل باشگاه صبای قم روز سه شنبه هجدهم تیر ماه برگزار می شود و حریف صبا در نخستین دیدار این تیم در آغاز لیگ سیزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های برتر کشور، در خارج از خانه یا در ورزشگاه یادگار امام مشخص خواهد شد.
 
حضور یک دهه ای صبا در مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور
 
تیم فوتبال صبای قم امسال در حالی حضور در مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور را تجربه خواهد کرد که چیزی نزدیک به یک دهه از حضور تیم صبا در بالاترین سطح لیگ فوتبال باشگاه های کشور یعنی لیگ برتر جام خلیج فارس می‌گذرد و صبا در کنار سپاهان، استقلال و پرسپولیس جزو چند تیم با قدمت ادوار مختلف لیگ برتر ایران به شمار می رود.
 
در سال‌هایی که صبا به عنوان نماینده تهران در مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور حضور داشت، بهترین جایگاه این تیم در لیگ برتر باشگاه‌های کشور کسب رتبه سوم در دوره هفتم بود و البته در جام حذفی نیز یک بار قهرمان شد، اما از زمانی که به عنوان نماینده قم در لیگ برتر حضور دارد با تمام توان به میدان آمد و د دو بار به نیمه نهایی جام حذفی سال های 88 و 89 رسید و در لیگ یازدهم فوتبال باشگاه های برتر کشور نیز با کسب رتبه چهارم به لیگ قهرمانان آسیا رفت.
 
سه حضور صبا در لیگ قهرمانان آسیا، یک قهرمانی جام حذفی
 
صبای قم در فصل گذشته یکی از تیم‌های حاضر در نیمه دوم جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور بود که در جدال با رقبای مطرح خود در نهایت با دو مربی یعنی یحیی گل محمدی به مدت 9 هفته و عبدالصمد مرفاوی به مدت 25 هفته با کسب رتبه دهم به کار خود پایان داد.
 
بدین ترتیب در حالیکه بر اساس اعلام سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتبال کشورمان، دیدارهای فصل جدید لیگ برتر در هفته نخست از روز دوم مرداد ماه برگزار می‌شود، صبای قم این روزها با جدیت زیر نظر محمد مایلی کهن آماده بازی های لیگ سیزدهم می شود و به همین خاطر می خواهد روز یکشنبه شانزدهم تیر ماه در صباشهر که محل تمرینات این تیم است با تیم فوتبال فولاد خوزستان که در تهران اردو زده است، بازی دوستانه و تدارکاتی داشته باشد.
 
30 هفته رقابت در لیگ سیزدهم برای آسیایی شدن
 
این در حالی است که آخرین دوره برگزاری لیگ برتر فوتبال با حضور 18 تیم دوره دوازدهم در فصل قبل بود و با کم شدن دو تیم نسبت به فصل گذشته، از این فصل مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور با شرکت 16 تیم به شکل دوره ای به انجام می رسد.
 
بدین ترتیب تیم های لیگ برتری از این فصل در مدت 30 هفته به شکل رفت و برگشت با یکدیگر به رقابت می‌پرداختند تا بدین ترتیب چهره قهرمان و تیم های دوم و سوم برای راهیابی به لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه های آسیا و همچنین تیم‌های سقوط‌کننده به لیگ دسته اول مشخص شود.


انتهای پیام/122
 
 
https://qomnews.ir/vdcepo8z.jh8eni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما