شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : 14958
استاد دانشگاه هنر:

فیلم سازان قمی آینده سازان سینمای ایران هستند

قم نيوز : قم نیوز: استاد دانشگاه هنر گفت: فیلمسازان قمی به دلیل توانمندی، استعداد و ایده‌های نو در تولید فیلم می‌توانند آینده سینمای ایران را به دست بگیرند.
احمد الستی
احمد الستی
به گزارش قم نیوز،  احمد الستی در حاشیه برگزاری کارگاه «بررسی فیلم کوتاه» که به همت کانون موج فاخته اداره کل ورزش و جوانان استان قم برگزارشد با اشاره به استعداد شاخص فیلم سازان قمی بیان داشت: بچه‌های قمی در ایده‌های نو و بدیع ساخت فیلم کوتاه نسبت به سایر استان‌ها بسیار شاخص و سرآمد هستند.
 
وی با بیان برخی ضعف‌هایی که در تمام فیلم‌های کوتاه وجود دارد تصریح کرد: نبود تکنیک سینمایی در بیشتر فیلم‌های کوتاه داخلی به چشم می‌خورد که باید با در نظر گرفتن این ضعف به غنی سازی آثار بیش از پیش توجه شود.
 
استاد دانشگاه هنر استعداد جوانان قمی را در تولید آثاری نو مورد توجه قرار داد و گفت: بچه‌های قمی ایده‌های جذابی دارند ولی برای پرورش این ایده‌ها باید ازآنان به شیوه‌های گوناگون حمایت شود.
 
وی ایده بدیع را پایه اصلی تولید یک فیلم خوب دانست و ابراز داشت: در سینما برای اینکه بتوانیم تماشاگر را برای دیدن ادامه فیلم نگه داریم باید ایده خوبی وجود داشته باشد ولی همین ایده خوب هم نیازمند به کاربردن تکنیک سینمایی است.
 
الستی با تاکید بر اینکه مسئولان هنری باید استعدادها و خلاقیت جوانان را در نظر بگیرند گفت: باید کارگاه‌های نمایش فیلم برپا شود و تکنیک سینما به صورت عملی به آنان آموخته شود.
 
وی شرکت در جشنواره‌های فیلم را برای فیلم سازان جوان بسیار ضروری دانست و عنوان کرد: با ارسال آثار تولید شده و شنیدن نظرات فنی جوانان می‌توانند در تولید فیلم‌های قوی و پرمحتوا پیشرفت قابل توجهی داشته باشند.
 
استاد دانشگاه هنر برپایی جشنواره‌های فیلم را نوعی تشویق برای ساخت فیلم با موضوعات گوناگون ذکر کرد و گفت: شرکت در جشنواره‌ها نباید به کسانی که اثری از آنها به جشنواره ارسال شده بسنده شود بلکه دیگر فیلم سازان نیز باید با حضور در جشنواره‌ها فیلم‌های گوناگون را با نگاه فنی ببینند و با صاحب نظران در این زمینه به بحث بنشینند.
 
وی از دیگر مواردی که می‌تواند به تولید فیلم‌های خوب کمک شایانی داشته باشد را تجمیع هنرمندان جوان به صورت گروهی در ورک شاپ، انجمن، کانون و یا سازمان‌های مردم نهاد دانست و گفت: برگزاری این جلسات موجب تبادل ایده و جرقه تولید فیلم‌های جذاب می‌شود.
 
الستی به حضور یک روزه خود در جمع جوانان فیلم ساز قمی اشاره و اذعان کرد: این فیلمسازان جوان دارای استعدادهای درخشانی هستند و به جرات می‌توان گفت برخی از آنان آینده سینمای ایران را در دست خواهند گرفت.
 
وی با اشاره به فضای مذهبی استان قم گفت: من فیلم سازان جوان را تنها به تولید فیلم‌های مذهبی تشویق نمی‌کنم بلکه از آنان می‌خواهم فیلم‌های خود را به مسئله‌ای خاص محدود نکرده و نگاه خود را به سمت تولید فیلم‌های انسانی و فرامرزی سوق دهند.
 
استاد دانشگاه هنر خاطرنشان کرد: فیلم سازان قمی دارای استعداد، ایده و توانمندی‌های فراوانی هستند که به حمایت جدی برای رشد و شکوفایی نیاز دارند.

 
انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcg7y9q.ak9tn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما