دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب : 14988
شهردار قم در دیدار با سفیر تونس:

قم آماده ایجاد تعاملات فرهنگی و اقتصادی با تونس است

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: به دلیل ظرفیت‌های گسترده فرهنگی و دینی میان ایران و تونس، قم آماده ایجاد تعاملات فرهنگی و اقتصادی با تونس است
قم آماده ایجاد تعاملات فرهنگی و اقتصادی با تونس است
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد دلبری در دیدار با سفیر جمهوری تونس در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: قم با توجه به ویژگی‌هایی که دارد از جایگاه بسیار خوبی در ایران و جهان اسلام برخوردار است؛ حوزه علمیه و مراجع تقلید شیعه و نیز بارگاه مطهر و نورانی کریمه اهل بیت(ع) در این شهر وجود دارند و انقلاب اسلامی هم از قم آغاز شده است.

وی افزود: جایگاه دینی، فرهنگی و سیاسی قم موجب شده است این شهر جزو مهمترین شهرهای ایران و جهان محسوب شود.

شهردار قم با بیان اینکه قم جزو هشت شهر بزرگ ایران است گفت: بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر در قم ساکن هستند.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر مسئولان کشور و قم توجه ویژه‌ای به این شهر دارند به همین دلیل پروژه‌های عمرانی بسیاری در قم در حال اجراست؛ با توجه به اینکه از بیش از 100 کشور جهان در قم مشغول به تحصیل هستند اهمیت بین‌المللی شهر ما هم بیشتر شده است.

دلبری با اشاره به ارتباط قم با شهرهای اسلامی و مسلمان‌نشین جهان تصریح کرد: علاقه‌مند هستیم ارتباطات بیشتری با جهان اسلام داشته باشیم و مسلمانان بیشتری به قم سفر کنند.

شهردار قم بیان داشت: تونس هم پس از انقلابی که در این کشور رخ داد به دنبال عملکرد بهتری است و ما هم تحولات این کشور را دنبال می‌کنیم و علاقه‌مند هستیم که مردم این کشور هم به اهداف انقلاب خود دست یابند.

وی تونس را یکی از کشورهای متمدن و مطرح در امور فرهنگی دانست و گفت: مسئولان و مردم قم دوست دارند با کشور تونس ارتباطات بیشتر و گسترده‌تری داشته باشند و در زمینه‌های مختلف آماده تعامل بیشتر هستند.

دلبری با بیان اینکه قم پایتخت فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است و اساتید و مسئولان بسیاری در حوزه علمیه این شهر تحصیل و تدریس می‌کنند عنوان داشت: امیدواریم این ظرفیت موجب تعامل فرهنگی و اجتماعی بیشتری با دیگر مناطق جهان اسلام شده و در سایه این ارتباطات، همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های مادی هم توسعه یابند.

شهردار قم افزود: از سال گذشته هفته‌های فرهنگی قم در بسیاری از شهرهای خارجی برگزار شده‌اند به همین دلیل علاقه داریم که تعاملی سازنده با شهر قیروان که یکی از مناطق مسلمان‌نشین تونس است داشته باشیم و هفته فرهنگی خود را در این شهر هم برگزار کنیم ضمن اینکه زمینه برای سفر مسئولان دو شهر به یکدیگر هم فراهم است.

وی با اشاره به مسلمان بودن 98 درصد مردم تونس گفت: این امر زمینه تعاملات بیشتر فرهنگی و اجتماعی و نیز اقتصادی را میان دو کشور و نیز میان قم و شهرهای تونس فراهم می‌کند.

دلبری با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی قوانین بسیار خوبی را برای سرمایه‌گذاران خارجی در شهرهای زیارتی ایران از جمله قم تصویب کرده است عنوان داشت: اخیراً هم دولت جمهوری اسلامی تصویب کرده است که مسلمانان خارجی می‌توانند بدون ویزا به شهرهای زیارتی ایرانی که دارای فرودگاه هستند سفر کنند و فرودگاه بین‌المللی قم هم به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار قم از آمادگی قم برای جذب گسترده زائر و گردشگر خبر داد و افزود: برای اعزام توریست‌های ایرانی به سایر کشورها هم آمادگی لازم وجود دارد.


انتهای پیام/ 122
https://qomnews.ir/vdcjohev.uqexozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما