پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : 13321
منبع : سایت شهرداری قم
شهردار بعلبک لبنان:

روابط توریستی قم و بعلبک افزايش میابد

قم نيوز : قم نیوز: شهردار بعلبک لبنان خواستار گسترش روابط بین قم و شهر بعلبک شد و گفت: با توجه به وجود اماکن زیارتی در این دو شهر خواستار افزایش روابط توریستی هستیم.
روابط توریستی قم و بعلبک افزايش میابد
به گزارش قم نیوز، سیدهاشم عثمان در دیدار جمعی از شهرداران شهرهای لبنان با شهردار قم اظهار داشت: این نخستین بار نیست که به قم مشرف می‌شویم بلکه سال ۲۰۱۰ نیز این شهر مقدس را زیارت کردیم.

وی با اشاره به دیدارهای قبلی خود با مسئولان شهرداری قم در سال گذشته گفت: با تمام افتخار عرض می‌کنم روابط خوب ما را به یکدیگر پیوند می‌دهد و این رابطه میان شهر قم و بعلبک به دلیل وجود مرقد سید خوله و سید عباس موسوی بنیانگذار جبهه حزب الله لبنان است.

شهردار بعلبک با اشاره به مدفن سید خوله و دختر امام حسین(ع) در شهر بعلبک لبنان گفت: برای ما بسیار مقدس و مبارک خواهد بود که با گروهی از مسئولان شهری به زیارت شهر بعلبک بیایید.

وی تصریح کرد: با توجه به روابط حسنه میان طرفین علاقمند به گسترش روابط توریستی قم و بعلبک هستم به ویژه آنکه ایرانیان علاقه زیادی به زیارت بارگاه حضرت زینب(س) دارند و الآن شرایط اجازه چنین زیارتی را نمی‌دهد.

سید هاشم عثمان با اشاره به علاقمندی ایرانیان برای زیارت اماکن مقدسه عنوان کرد: از شما دعوت می‌کنیم برای زیارت اماکن مقدسه به شهر بعلبک مسافرت کنید.
وی از تصمیم سید حسن نصرالله برای برپایی اجتماع مردمی در روز اربعین حسینی در شهر بعلبک خبر داد و گفت: بر این اساس قرار است در روز اربعین حسینی مردم از تمام شهرها و نقاط لبنان و سوریه در شهر بعلبک تجمع کنند.

سیدهاشم عثمان با اشاره به تسهیلات مالی در شهر بعلبک گفت: امیدواریم اجلاسی در زمینه جهانگردی در این شهر برگزار كرده و به توافقات و نتایج خوبی برسیم.

در ادامه محمد خمسه شهردار غبیری لبنان در سخنانی خواستار حضور شهردار قم در شهر غبیری به منظور انجام تفاهمات و تعاملات بین دو شهر شد.

شایان ذکر است در این دیدار شهرداران شهرهای بعلبک، غبیری، اتحاد، بلدیات اقلیم التفاح، عربسالیم و حومین التحتا حضور داشتند.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcjvtev.uqet8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما