شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 1500

مراسم تودیع و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: مراسم تودیع و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در تالار شهید آوینی برگزار شد.
مراسم تودیع و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد
به گزارش قم نیوز، سید مرتضی اسماعیلی طبا مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه بیان کرد: استان قم از جمله شهر های اثر گذار و ارزشمند است.

وی اذعان داشت: ما باید از ظرفیت و مزیت های استان قم استفاده کنیم و مورد برسی قرار دهیم و بر اساس ظرفیت موجود برنامه ریزی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ما باید توجه خاصی به رابطه دین و هنر داشته باشیم که روی این مسئله توجه جدی نشده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد ابراز کرد: باید انجمن های هنری را تقویت کنیم تا حوزه های خود را پیدا کنند این انجمن ها در استان می توانند مرجع باشند و استان های دیگر از آن الگو برداری کنند.

وی افزود: استان قم بزرگترین حوزه های دینی و دومین نشر کتاب را در کشور دارا می باشد.

اسماعیلی طبا گفت: شهر قم در بعضی از هنرها تاریخچه بسیاری دارد مانند تئاتر که قبل از انقلاب هم در این زمینه فعالیت داشته است.

وی افزود: ما باید در قم استعداد یابی کنیم و از استعدادهای ناشناخته استفاده کنیم و به آن ها آموزش دهیم ما برای کانون فرهنگی مساجد هم برنامه ریزی کردیم که روی بخش هنری آن کار شود.

در این مراسم از مدیر اسبق فرهنگ و ارشاد استان قم، آقای حسین استاد آقا، تقدیر و تشکر شد.

همچنین در حاشیه این مراسم آقای محمد علی مجاهد شاعر پیشکسوت آیینی از زحمات سه سال گذشته مدیر اسبق اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان قم تشکر کرد و افزود: در این مدت شعر و ادبیات استان قم در سطح کشور مطرح شد و از دست دادن این مدیر لایق و تاثیر گزار باعث تاسف و تاثر است.

موسوی نژاد معاون فرهنگ و هنر نیز در این مراسم با مروری از کارهای انجام شده در طول مدت این سه سال بیان کرد: از جمله دست آورد ها و زحماتی که در طول این مدت انجام شده می توان به همایش ایثارگران، برگزاری گنگره آیت الله مرعشی نجفی، چاپ آثار هنرمندان، تدوین و چاپ اطلس در قم، اولین شهرک چاپ و نشر، ساخت و افتتاح ساختمان شهید آوینی، اعتبار ساخت دو مجتمع فرهنگی هنری، برگزاری نمایشگاه کتاب و نرم افزار قرآنی دیجیتال، حمایت از ساخت سینما که تا کنون ۲ سینما در استان ساخته و ۳ سینما مورد باز سازی قرارگرفته که از جمله کارهای قرار گرفته در این مدت بوده است.

انتهای پیام/۱۰۷
https://qomnews.ir/vdch.vnzt23nmvftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما