پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب : 15107
مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی قم خبر داد:

برگزاری ۱۵۰ جلسه آموزش قرآن در طول ماه رمضان در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: در طول ماه رمضان ۱۵۰ جلسه آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم دراستان قم برگزار می‌شود.
برگزاری ۱۵۰ جلسه آموزش قرآن در طول ماه رمضان در استان قم
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد عظیمی مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم یکی از برنامه‌های سازمان تبلیغات را برگزاری جلسات آموزش قرآن دانست و گفت: طبق روال سال‌های گذشته در طول ماه رمضان 150 جلسه آموزش روخوانی، روانخوانی و تجوید نماز در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود که افراد بدون شرایط سنی می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت کنند.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به آموزش حفظ و مفاهیم سوره محمد در جلسات قرآنی اظهار داشت: در کلیه کلاس‌های قرآنی سازمان تبلیغات در شهر و روستا برنامه آموزش حفظ و مفاهیم سوره محمد برگزار می‌شود که پس ازماه رمضان مسابقه حفظ و مفاهیم این سوره  طی 3  مرحله بین شرکت کنندگان جلسات قرآنی برگزار می‌شود و جوایزی با همکاری مدیر کل امور روستایی استانداری قم به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

عظیمی با اشاره به برگزاری جلسات تفسیر در مساجد استان در طول ماه رمضان گفت: از میان مساجد استان، یکصد مسجد در سطح استان قم که ائمه جماعت شان داری قدرت بیان لازم برای تفسیراست، گزینش شده است که در طول ماه رمضان در این مساجد جلسات تفسیر برگزار می‌شود و بعد از اتمام ماه رمضان مسابقه ای را برای افراد شرکت کننده در جلسات تفسیر در نظرگرفته شده است که به نفرات برتر جوایزی اهدا می‌شود.

وی اضافه کرد: موضوعات جلسه تفسیر در دهه اول تقوا  و تثبیت تقوا، در دهه دوم بحث ولایت و بصیرت و در دهه سوم پیرامون تثبیت تقوا است.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزاری جلسات ترتیل خوانی در شهرهای تابعه قم را یکی از برنامه‌های سازمان تبلیغات در ماه رمضان دانست و افزود: برای رونق ترتیل خوانی در شهرهای تابعه قم همچون کهک، در هر کدام از این  شهرها  یک جلسه را به عنوان جلسه محوری ترتیل خوانی اعلام کردیم که قاریان ممتاز استان در این جلسات حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: برگزاری مسابقه مفاهیم از جمله برنامه‌هایی است که در میان شرکت کنندگان جلسات ترتیل خوانی برگزار می‌شود و همچنین به مناسبت سال حماسه سیاسی حماسه اقتصادی، برگزاری مسابقات حفظ و مفاهیم سوره محمد از جمله برنامه‌های پیش بینی شده جلسات ترتیل خوانی خواهد بود.

عظیمی با اشاره به برگزاری کرسی تلاوت در سطح استان قم اظهار داشت: کرسی تلاوت استان از ابتدای ماه رمضان تا پایان در مقبره علی بن بابویه برپا خواهد بود که این کرسی در ماه رمضان به صورت هر شب و پس از ماه رمضان چهارشنبه شب‌ها برگزار خواهد شد که قاریان ممتاز کشوری در آن شرکت خواهند کرد.

وی اظهار کرد: همچنین 5 محفل انس با قرآن در شهر قم و شهرهای تابعه در طول ماه رمضان برگزار می‌شود که در این محافل قرآنی از قاریان ممتاز استانی و بین المللی، گروه‌های تواشیح ممتاز کشور و حافظین ممتاز استان استفاده می‌شود.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcd5f0f.yt0kz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما