سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 15252
مدیرکل میراث فرهنگی قم:

روزانه ۲۰۰۰ زائر غیرایرانی به قم سفر می‌کنند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: شهر قم به برکت وجود اماکن مذهبی، یکی از قطب های گردشگری مذهبی در کشور است و روزانه ۲۰۰۰ زائر غیر ایرانی به قم سفر می‌کنند.
روزانه ۲۰۰۰ زائر غیرایرانی به قم سفر می‌کنند

به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سید مهدی حسینی با اشاره به جایگاه قم در بحث گردشگری مذهبی اظهار کرد: شهر قم یک جهان شهر مذهبی است که خاستگاه انقلاب اسلامی بوده و به برکت وجود اماکن مذهبی در شهر قم، همچون حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران، این شهر یکی از قطب های گردشگری مذهبی در کشور است.
 
حسینی، شهر قم را مقصد گردشگران غیر ایرانی دانست و افزود: روزانه بیش از 2000 نفر زائر غیرایرانی که 90درصد آنان زائران عرب زبان هستند، به شهر قم می آیند و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هماهنگی دستگاه های مرتبط همچون استانداری برنامه های خاصی را برای این زائران دارد.
 
برگزاری کارگروه گردشگری در سفر رئیس جمهور به قم
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به سفر رئیس جمهور به قم گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور به شهر قم، کارگروه گردشگری برگزار شد که در آنجا بحث گردشگری مذهبی مطرح و مساعدات مالی در این خصوص در نظرگرفته شد.
 
حضور چشمگیر زائران در قم طی تمام ایام سال
 
حسینی سفر زائرین به قم را منحصر به روزهای خاص ندانست و افزود: پیک حضور زائرین در شهر قم تنها منحصر به روزهای خاصی نیست، بلکه در طول سال و هر هفته در شب های چهارشنبه و جمعه، حضور چند صد هزار زائر را در شهر قم شاهد هستیم که نیاز به هماهنگی بیشتری دارد.
 
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به مناطق نمونه گردشگری قم اظهار کرد: 12 منطقه نمونه گردشگری در سطح استان داریم که تاکنون هفت منطقه آن فعال شده و با برطرف کردن مشکلات و موانع به دنبال فعال کردن پنج منطقه نمونه گردشگری دیگر نیز هستیم.
 
حسینی با اشاره به ظرفیت های قم در بحث توریسم گفت: ضرورت دارد که ظرفیت های گردشگری مذهبی قم بالفعل شود، ما در شهر قم از لحاظ بناهای مذهبی، تاریخی و مناظر طبیعی ظرفیت خوبی را داریم که می توان از این ظرفیت ها بهره بیشتری را برد.
 
اتمام پروژه های نیمه تمام در سال 92
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم برنامه این اداره را در سال 92 را اتمام پروژه های ناتمام دانست و افزود: برخی از طرح های گردشگری نیمه تمام مانده است که در سال  مالی 92 با هماهنگی استاندار به دنبال اعطای تسهیلات از سوی سیستم بانکی به سرمایه گذاران  هستیم تا این پروژه ها به اتمام برسد و علاوه بر افزایش تخت های پذیرایی، افزایش امکانات گردشگری را شاهد باشیم.
 
وی ادامه داد: حمایت از مجموعه های گردشگری مذهبی مورد تایید استاندار و مدیران اجرایی است و به دنبال این هستیم که قم در بحث گردشگری مذهبی به نقطه تعیین شده در افق 1404 برسد و حضور میلیونی گردشگران در شهر قم شاهد باشیم.
 

انتهای پیام/122

https://qomnews.ir/vdceww8z.jh8nni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما