پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : 15333
آیت‌الله مکارم شیرازی:

اگر دولت و ملت به هم راست بگویند، دنیا گلستان می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌لله مکارم شیرازی گفت: راستگویی، نهایت و اوج ایمان است و اگر دولت و ملت به هم راست بگویند و همه در کل راست بگویند، دنیا گلستان می‌شود.
اگر دولت و ملت به هم راست بگویند، دنیا گلستان می‌شود
 به گزارش قم نیوز، آیت‌الله مکارم شیرازی که در هشتمین روز ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) سخن می‌گفت، در ادامه تفسیر آیات سوره احزاب اظهار کرد: خداوند متعال در سوریه ابراهیم سخن طیّب و نیکو را به درختی تشبیه کرده است که ریشه‌های آن در زمین محکم شده و شاخه‌های آن در آسمان است و میوه‌اش نمایان. سخن ناپاک نیز درختی است که خشکیده و روی زمین افتاده است.
 
استاد عالی حوزه علمیه قم، با اشاره به معنای کلمه طیّبه و خبیثه افزود: کلمه طیبه به اسلام اشاره دارد و کلمه خبیثه به کفر اشاره دارد.
 
وی افزود: درخت اسلام سه رکن اساسی دارد که عبارت از ریشه و ساقه و میوه است. ریشه‌های آن عقاید اسلامی است که با وحی آبیاری شده است، ساقه‌ها و شاخه‌های آن در آسمان بالا رفته است که همان احکام و فروع عملی است و میوه‌های آن اخلاق است که فضایل اخلاقی بر شاخه‌های آن قرار دارد.
 
آیت‌الله مکارم تصریح کرد: اعمال و اخلاق و عقاید اگر هر سه کامل باشند، اسلام کامل می‌شود.
 
مرجع تقلید شیعیان در ادامه با تفسیر آیات سوره احزاب خطاب به همسران پیامبر، افزود: در این آیات خداوند به همسران پیامبر اسلام می‌گوید که اگر نیکوکار باشید و اهل عمل صالح و پرهیزکار و باتقوا، اجر عظیمی خواهید داشت اما این جمله فقط به همسران پیامبر اختصاص ندارد و الگویی برای همه زنان و مردان بیان شده است.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: اگرچه امام حسین(ع) و عشق به ایشان بسیار مهم و نجات‌بخش است اما اگر با تکیه بر این عشق، رباخواری کنید و رشوه بگیرید، رابطه‌تان با این امام قطع شده است.
 
وی افزود: ایمان باید در قلب انسان نفوذ کرده و اعمال انسان آن را تایید کند. این نیست که کسی از نظر ظاهری مسلمان باشد و بگوید می‌خواهم در قیامت در صف شیعیان علی(ع) باشم. زیرا نشانه ایمان عمل صالح است و ایمانی که عمل صالح به‌دنبال نداشته باشد، ایمان واقعی نیست.
 
مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: پیامبر اکرم در حدیثی می‌گوید اوج ایمان راست‌گویی است و اگر دولت به ملت و ملت به دولت راست بگوید، و در کل همه به یکدیگر راست بگویند و صادق باشند، دنیا گلستان می‌شود.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) تصریح کرد: از نشانه‌های ایمان واقعی این است که جایی که حقی به‌ضرر انسان است، آن را بر باطلی که به‌نفع انسان است، مقدم دارد و این نشانه ایمان واقعی و حقیقی است.
 
وی تصریح کرد: اگر اعمال نیک ما ذره‌ای با ناخالصی در ایمان و نیت همراه باشد، پذیرفته نمی‌شوند و باید از فرصت رمضان استفاده کنیم و برای سال آینده، ایمان، اخلاص و طرفداری از حق و رضای خدا را در باطمنان تقویت کنیم.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcexx8z.jh8nxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما