پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : 15338
آیت الله استادی:

یاد خدا در هنگام غضب، مانع از تسلط شیطان می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله استادی گفت: یکی از مواقعی که شیطان بر انسان چیره می‌شود، هنگام غضب است و باید دقت کنیم که در هنگام غضب به یاد خدا باشیم تا شیطان بر ما چیره نشود.
یاد خدا در هنگام غضب، مانع از تسلط شیطان می‌شود
به گزارش قم نیوز، آیت الله رضا استادی که در هشتمین روز از ماه مبارک رمضان در مسجد اعظم قم سخن می‌گفت، اظهار کرد: در بین جوارح انسان عضوی که از همه کمتر خدا را شکر می‌کند، چشم انسان است واز حیث کم شکر کردن هیچ عضوی مثل چشم نیست و به همین دلیل هر چیزی که چشم می‌خواهد و باعث گناه می‌شود را نباید در اختیارش قرار داد که باعث غفلت از یاد خدا می‌شود.
 
رؤیت زنان در تلویزیون در صورت به گناه انداختن بیننده، جایز نیست
 
وی افزود: هرکس جلوی تلویزیون می‌نشیند، خود را گول نزند و نگوید که این تلویزیون اسلامی است و هر چه ببینم، مشکلی ندارد. اگردر برنامه ای زنی را در تلویزیون می‌بینید که شما را به گناه می‌اندازد، نباید آن برنامه را تماشا کنید.
 
استاد عالی حوزه علمیه افزود: اگر بتوانیم پول ودنیا را از خود جدا کنیم، عبادت بزرگی انجام داده ایم و فقط نماز خواندن و دعا کردن آن هم زیر باد کولر ارزش زیادی ندارد.
 
وی با اشاره به آیات وروایات مربوط به یاد خدا بودن افزود: در روایتی وارده از معصوم داریم: شیعیان ما آن‌هایی هستند که وقتی خلوت می‌کنند، یاد خدا باشند. جایی که یاد خدا در آنجا نباشد جای شیطان است.
 
آیت الله استادی افزود: امام باقر (ع) می‌فرماید: در تورات آمده ای موسی وقتی در خلوت تنها هستی یاد من باش که نشان از اهمیت یاد خدا در تنهایی و خلوت دارد.
 
وی خاطر نشان کرد: انسان باید در خوشحالی‌ها ولذت‌هایی که جای شیطان است، از یاد خدا غفلت نکند. یکی از جاهایی که شیطان می‌تواند بر انسان چیره شود، در هنگام عصبانیت وخشم است واز همین رو خداوند به انسان فرموده اگردر هنگام خشم به یاد من باشی مورد غضب من قرار نخواهی گرفت.
 
استاد عالی حوزه افزود: وقتی وارد بازار می‌شوید، زیاد یاد خدا باشید زیرا آنجا جای معصیت و گناه است. متاسفانه امروز دربازار مشاهده می‌شود که زن و مرد به صورت مختلط  و با وضع بد در حال خرید وفروش هستند که گاها موجب گناه هم می‌شود.
 
احکام اجاره تنها محدود به اجاره خانه و مغازه نیست
 
وی با اشاره به برخی احکام اجاره گفت: فردی سرقفلی مغازه ای را دارد ومی خواهد آن را به کس دیگری واگذار کند، در این حالت صاحب آن ملک شرعا می‌تواند مبلغی را برای این کار از فرد اولی که سرقفلی در اختیار او است، طلب کند. مانند همین حکم در مورد موقوفات آستانه اتفاق می‌افتد که شرعا اشکالی ندارد.
 
آیت الله استادی اجاره را محدود به خانه و مغازه ندانست وافزود: اگر برای مثال به شخص خیاط اجرتی می‌دهید تا لباستان را بدوزد، بسیاری از احکام اجاره در اینجا قابل اعمال می‌شود.
 

انتهای پیام /122
https://qomnews.ir/vdcjotev.uqeitzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما