سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : 15460
سرپرست ستاد پیشگیری از تخلفات شهری شهرداری قم:

دستگاه قضایی علیه متکدیان اعلام جرم کند

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست ستاد پیشگیری از تخلفات شهری شهرداری قم با بیان اینکه تکدی‌گری در قانون مجازات اسلامی جرم عنوان شده است، گفت: دستگاه قضایی باید علیه متکدیان اعلام جرم کرده و آنان را مجازات کند.
دستگاه قضایی علیه متکدیان اعلام جرم کند

به گزارش قم نیوز، علیرضا عسگری امروز در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی که در تالار امام رضا (ع) استانداری برگزار شد به معضل وجود متکدیان در شهر قم اشاره کرد و افزود: جمع‌آوری متکدیان باید با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی انجام شود.

وی تبیین دلایل وجود متکدیان فراوان در قم را جایگاه اجتماعی و مذهبی این شهر دانست و تصریح کرد: در قم بستر مناسبی برای تکدی‌گری فراهم شده است.

سرپرست ستاد پیشگیری از تخلفات شهری شهرداری قم با بیان اینکه جمع‌آوری این متکدیان چندان دشوار نیست، گفت: مشکل بزرگی که موجب پراکندگی و فراوانی متکدیان شده نبود برنامه‌ای مناسب برای ساماندهی این افراد است.

وی به نبود مرجعی که مسئولیت ساماندهی متکدیان را در قم به عهده بگیرد اشاره کرد و ادامه داد: این مشکل موجب شده است که پس از جمع‌آوری متکدیان و ارجاع آنان به بهزیستی شاهد رهایی مجدد این افراد پس از ساعتی در سطح شهر باشیم.

عسگری قانون مجازات اسلامی را در ارتباط با معضل تکدی‌گری مورد توجه قرار داد و گفت: طبق این قانون تکدی‌گری جرم محسوب شده و مجازات دارد ولی چنین مسئله‌ای را در عمل نمی‌بینیم.

وی تاکید کرد: در صورتی که پرونده‌ای برای متکدیان تشکیل و آنان بازداشت شوند تأثیر شایانی در کاهش تکدی‌گری در قم دارد.

سرپرست ستاد پیشگیری از تخلفات شهری شهرداری قم به جمع‌آوری متکدیان در نیمه شعبان اشاره کرد و ادامه داد: در این روز 37 مورد خانم متکدی جمع‌آوری شدند ولی به دلیل نبود مرجعی برای ساماندهی این افراد، 11 نفر آنها دوباره به چرخه تکدی‌گری در فواصل زمانی مختلف بازگشتند.

وی از وجود خیابان خواب‌های فراوانی در شب‌های ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) خبر داد و تصریح کرد: وضعیت بدی در این ایام شاهد هستیم که در شأن شهر قم نیست.

عسگری با تاکید بر اینکه متکدیان و کنار خیابان خوابان از وضعیت آشفته‌ای برخوردارند، افزود: وجود این افراد به دلیل حمل بیماری‌های گوناگونی مانند ایدز و هپاتیت برای جامعه خطرناک است و باید با همکاری دستگاه قضایی برای آنها پرونده قضایی تشکیل شود و مورد مجازات قرار بگیرند.

وی گفت: 80 درصد متکدیان قم غیر‌بومی هستند و باید از آنان به عنوان مجرم یاد کرد و برایشان در دادگاه تشکیل پرونده داد.



انتهای پیام/122

https://qomnews.ir/vdcfxjdy.w6dtvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما