چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 15483
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه قم عنوان کرد:

ترویج اعتقادات و کاهش آسیب‌ها دو مولفه مهم برنامه‌های فرهنگی سپاه قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی اجتماعی سپاه استان قم گفت: تقویت ارزش‌ها، هنجارها و اعتقادات و نیز کاهش آسیب‌های اجتماعی دو مولفه‌ای است که در برنامه‌های فرهنگی سپاه مد نظر قرار گرفته است.
ترویج اعتقادات و کاهش آسیب‌ها دو مولفه مهم برنامه‌های فرهنگی سپاه قم
به گزارش قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، احمد حسینی با گرامیداشت یاد و خاطره شش هزار شهید استان قم اظهارکرد: راه برون رفت از مشکلات و معضلات فرهنگی، تمسک به شهیدان و تحقق گفتمان ولایت در جامعه است که همان مسیر قرآن و ادامه خط سرخ انبیاء و اولیاء الهی است.
 
وی با تاکید بر لزوم تقویت تفکر بسیجی در جامعه گفت: هر چه به تفکر انقلابی و روحیه بسیجی نزدیک‌تر شویم، توفیق الهی بیشتر خواهد بود و هر چه از این تفکر فاصله بگیریم، از رسیدن به قله‌های پیروزی دورتر می‌شویم.
 
حسینی در تشریح برنامه‌های معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه قم گفت: این معاونت به عنوان متولی امورات فرهنگی سپاه و بسیج در راستای تحقق اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی و با توجه به تنوع برنامه‌های موجود اقدام به ارائه و اجرای برنامه‌های فرهنگی در سپاه و همه رده‌های اقشاری بسیج کرده است.
 
وی عنوان کرد: تمام برنامه‌های فرهنگی با هشت سیاست کلی صورت می‌پذیرد که در راس آن‌ها می‌توان به تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی، ترویج سبک زندگی اسلامی و بومی سازی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.
 
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه قم با اشاره به اقدامات این معاونت در زمینه تحقق حماسه سیاسی بیان کرد: در این راستا قرارگاه نهضت روشنگری با دبیری معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه فعال شد و به همین منظور برگزاری همایش‌ها، نشست‌ها، کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها و همچنین برگزاری همایش‌های تخصصی در نقاط مختلف استان با استفاده از سخنرانان و کارشناسان برجسته کشوری و استانی را در دستور کار خود قرار داد.
 
وی افزود: بنابر تخصصی شدن برنامه‌های فرهنگی بسیج اقشار در مناسبت‌های فرهنگی سه ماهه نخست سال جاری برنامه‌هایی از سوی بسیج هنرمندان، بسیج کارگری، بسیج فرهنگیان، بسیج سازندگی و بسیج اساتید برگزار شد.
 
حسینی به مراسم وداع با دو شهید گمنام دفاع مقدس همزمان با ایام فاطمیه(س) در فروردین سال جاری اشاره کرد و گفت: در مراسم وداع سرتاسر استان حال و هوای دفاع مقدس پیدا کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: اجرای این مراسم با مسئولیت فرماندهی سپاه، دبیری معاونت فرهنگی و همکاری ارگان‌ها و سازمانهای فرهنگی و هنری به ویژه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مرکز حفظ آثار سپاه، شهرداری کلانشهر قم، دانشگاه آزاد اسلامی، نیروی انتظامی و دیگر نهادها بود به طوریکه در مدت سه روز بیش از 60 محفل و مرکز از فیض حضور دو شهید گمنام بهره مند شدند.
 
حسینی گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، دبیری همایش بین المللی 15 خرداد و اعزام 20 هزار نفر از مردم ولایتمدار استان قم به مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) را از دیگر عناوین برنامه‌های فرهنگی سپاه در سه ماهه نخست سال نام برد و یادآور شد: در همین راستا قرارگاه شهید فهمیده به منظور تجدید میثاق با امام راحل و بیعت با مقام معظم رهبری تشکیل شد.
 
وی به تشکیل کمیته‌های برگزار کننده و برگزاری چهار جشنواره با عناوین مدرسه عشق، فیلم بسیج، عکس بسیج و شعر بسیج در آینده نزدیک اشاره کرد و ادامه داد: در شهریور ماه با فعالیت ستاد راهیان نوری دانش آموزی، خیل عظیمی از دانش آموزان به غرب کشور اعزام می‌شوند.
 
حسینی اجرای برنامه‌های احیاء شبهای قدر در جوار مزار شهدای گمنام کوه خضر نبی(ع) با همکاری هیئت رزمندگان اسلام و حضور سخنرانان و مداحان برجسته کشور، راهپیمایی روز جهانی قدس و تشکیل کمیته برگزاری هفته دفاع مقدس و عید سعید غدیر را از برنامه‌های پیش روی معاونت فرهنگی سپاه عنوان کرد و ابراز داشت: همه برنامه‌های فرهنگی با پشتیبانی و حمایت فرماندهی بزرگوار سپاه و نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان و مشارکت همه رده‌های بسیج و سپاه به خصوص نواحی مقاومت انجام می‌پذیرد.
 
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه با تبیین تفاوت جنگ سخت و نرم تاکید کرد: امروز مقابله با جنگ نرم با تبعیت از منویات رهبری، تمسک به ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس و الگو قرار دادن شهدا، خدمت رسانی و محرومیت زدایی از جامعه و اجرای فریضه امربه معروف و نهی از منکر با محوریت تذکر لسانی و به منظور کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی امکان پذیر است.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcaeyn6.49nma15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما