چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : 15512
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات قم:

تنها یک راهپیمایی روز قدس در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم گفت: لازم است تمهدیداتی اندیشیده شود تا با توجه به گرمای هوا در قم، رفاه حال شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز قدس رعایت شود.
تنها یک راهپیمایی روز قدس در قم برگزار می‌شود
 به گزارش قم نیوز، نصرت‌الله لطفی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد با تاکید بر حفظ شکوه راهپیمایی روز قدس مانند سال‌های گذشته اظهار کرد: در عین حال لازم است با توجه به گرمای هوا در قم، رفاه حال شرکت‌کنندگان در راهپیمایی هم رعایت شود.
 
وی افزود: برای پوشش تصویری این راهپیمایی در قم حضور بالگرد معمول نبوده اما اگر بتوان این کار را انجام داد به یقین موجب انتشار بهتر تصاویر و اخبار خواهد شد؛ هنوز مجوزی برای این کار داده نشده و احتمال تأمین بالگرد ضعیف است.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه استفاده از بالابرها برای استقرار فیلم‌برداران بهترین گزینه در حال حاضر است گفت: در هر صورت پوشش تصویری مناسب از راهپیمایی روز قدس در قم در سراسر کشور اثرات خوبی خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت شب‌های قدر برای اطلاع‌رسانی به منظور حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس باید در دستور کار مساجد و ائمه جماعات قرار گیرد.
 
لطفی با بیان اینکه طبق سنوات قبل مناطق 10 گانه شهری مسیرهای خود را به سمت میدان مطهری دنبال خواهند کرد گفت: مسیر راهپیمایی امسال در روز قدس، میدان مطهری – پل علیخانی – چهار راه بازار – سه راه بازار – خیابان ارم و حرم مطهر حضرت معصومه(س) خواهد بود.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به منطقه پردیسان در قم عنوان داشت: به هر دلیل ممکن مقرر شد که در این بخش نماز جمعه برگزار شود؛ راهپیمایی روز قدس در قم تنها در یک مکان متمرکز خواهد بود و نباید این راهپیمایی را به چند بخش تقسیم کرد.
 
وی تصریح کرد: نگاه جهانیان به سمت قم است زیرا این شهر پایگاه انقلاب بوده و هدف ما برگزاری یک راهپیمایی گسترده در قم است.
 
لطفی با تاکید بر استفاده از تسهیلات عمومی برای جابه‌جایی مردم مناطق مختلف قم به سمت محل راهپیمایی گفت: شرکت اتوبوسرانی می‌تواند سرویس‌هایی را ویژه این روز در نظر بگیرد.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم افزود: فرصت کمی تا روز قدس باقی است بنابراین همه نهادها و دستگاه‌ها باید با هم‌افزایی و تلاش گسترده در راستای برگزاری باشکوه این مراسم عبادی سیاسی حرکت کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: افزایش تبلیغات شهری در این زمینه، انتشار پیام‌های مراجع تقلید مبنی بر شرکت گسترده در راهپیمایی روز قدس و استفاده از ظرفیت شب‌های قدر باید در دستور کار قرار گیرد.
 
لطفی با بیان اینکه ارتباط تنگاتنگ برای تبلیغات گسترده و چاپ پوستر باید از همین امروز در اولویت برنامه‌های فرهنگی ادارات قرار گیرد عنوان داشت: تشکل‌ها و گروه‌های مختلف هم باید بیانیه‌های خود را هر چه سریع‌تر در اختیار صدا و سیما و سایر رسانه‌ها قرار دهند.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با تاکید بر اطلاع‌رسانی گسترده و به موقع برای حضور مردم در مسیر جدید راهپیمایی روز قدس گفت: شهرداری‌های مناطق هم باید با همکاری اداره کل جهاد کشاورزی خودروهای آب پاش و گلاب‌پاش را تأمین کنند زیرا این امر موجب تلطیف هوا برای روزه‌داران خواهد شد.
 
وی ادامه داد: تمهیدات لازم برای هدایت صحیح مردم در مسیر تعیین شده با کمترین ایجاد حساسیت باید در دستور کار شهرداری و نیروی انتظامی قرار بگیرد.
 
لطفی با بیان اینکه اولویت در روز قدس با راهپیمایی خواهد بود خاطرنشان کرد: هنوز سخنرانی برای مراسم پایانی یا همان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تعیین نشده است.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم در ادامه به تغییر مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه در قم گفت: آقای محمدی یکی از تأثیرگذارترین افراد در قم در این حوزه بوده است؛ امیدواریم از این پس وی با حضوری قوی‌تری در جایگاه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در خدمت مردم قم باشد.
 


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcdxk0f.yt0kf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما