جمعه ۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۲۴
کد مطلب : 15588
منبع : قم نیوز
با حضور رییس مجلس شورای اسلامی؛

عملکرد ارشاد قم در زمینه مطبوعات به چالش کشیده شد

قم نيوز : قم نیوز: در حالی که انتظار می رفت نشست صمیمی رییس مجلس شورای اسلامی با اصحاب رسانه قم، به عنوان یک موفقیت در کارنامه مدیرکل فعلی ارشاد قم ثبت شود، انتقادهای صریح خبرنگاران از عملکرد وی، عملکرد اسماعیلی طبا در حوزه مطبوعات را زیر سوال برد.
عملکرد ارشاد قم در زمینه مطبوعات به چالش کشیده شد
به گزارش قم نیوز، نشست صمیمی ریاست مجلس شورای اسلامی، دکتر علی لاریجانی، به محل نقد عملکرد ارشاد قم و معاون مطبوعاتی آن تبدیل شد.

در این جلسه که به همت خانه مطبوعات استان قم و در محل تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، تشکیل شده بود، خبرنگاران و عکاسان قمی به همراه مسوولین رسانه ها، انتقادات بی پرده و صریح خود را از عملکرد مدیرکل ارشاد قم و معاون مطبوعاتی وی، در حضور دکتر علی لاریجانی بیان کردند.

عدم رسیدگی به وضعیت عکاس ها، ناموفق بودن در تشکیل دانشکده خبر در قم، عدم موفقیت در هماهنگی با حفاظت شخصیت ها از جمله ایراداتی بود که از سوی امیر حسامی نژاد، نماینده عکاسان خبری به مدیرکل ارشاد قم وارد شد.

رعایت نکردن قوانین سراسری در مورد انتشار آگهی و مشکل در توزیع یارانه مطبوعات، از جمله نقدهای عبداللهی از روزنامه ایمان بود.

پورطباطبایی، مدیر سایت قم نیوز نیز به عنوان نماینده خبرنگاران، عدم حمایت ارشاد از خبرنگاران در مشکلات حقوقی، مشکلات معیشتی خبرنگاران، بی توجهی مدیرکل ارشاد به خبرنگاران قمی و تعیین نکردن دقیق خبرنگاران قم را از مشکلات ارشاد قم دانست و در نهایت از دکتر لاریجانی خواست تا به عنوان نماینده مجلس از حوزه قم، در کار ارشاد قم نظارت کند.

مدیر ایرنا در قم نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت اما به جای پرداختن به مسائل صنفی، از عملرد ایرنا دفاع کرد که رییس مجلس در صحبت های خود، با اشاره به عملکرد جانبداران ایرنا در دولت های قبلی، خواستار حرفه ای تر شدن ایرنا شد.

دکتر لاریجانی در بخش دیگری از صحبت های خود، از ارشاد قم خواست که از امور تزیینی مانند احداث موزه مطبوعات کم کند و به معیشت خبرنگاران رسیدگی کند.

این جلسه صمیمی پس از 3 ساعت گفت و شنود، و صحبت های صمیمانه رییس مجلس شورای اسلامی در میان ابراز احساسات خبرنگاران قمی به دکتر لاریجانی، در ساعت 9 شب به پایان رسید.

انتهای پیام /105
https://qomnews.ir/vdcg7n9q.ak9n74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما

دوست آشنا
ان شا الله که این بزرگوار در تغییرات سریع و صریح مسئولین غیر بومی استان اهتمام عاجل داشته باشند.
علی
سلام
سخنان مدیر قم نیوز امروز جمعه (تا ساعت 17) جزء اخبار مهم خبرگزاری ابنا درج شده است:
http://www.abna.ir/index.asp?lang=1

این هم لینک خود خبر:
http://www.abna.ir/data.asp?lang=1&id=457284