چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : 15590
شهردار خواستار شد:

ارائه درخواست ثبت 16 اسفند به نام روزپاکبان

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: در سفر رئیس جمهور سابق به قم طی نامه‌ای از ایشان خواستیم تا روز 16 اسفند را در تقویم به نام روز پاکبان ثبت کنند.
محمد دلبری،شهردار قم
محمد دلبری،شهردار قم
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری، غروب سه شنبه در دومین همایش سپاس از پاکبان که در مجموعه دو هزار نفری شهید حیدریان قم برگزار شد در سخنانی، با بیان اینکه برپایی این مراسم خداقوت گقتنی به قشر زحمتکش پاکبان است اظهار داشت: همه ما باید شکرگذار خداوند باشیم که به ما توفیق خدمتگزاری در شهر کریمه اهل بیت (ع) را عنایت کرده است.
 
وی ابراز داشت: در سفر آخر دکتر احمدی‌نژاد به شهر قم طی نامه‌ای به ایشان نوشتیم که همه اقشار روزی در تقویم رسمی دارند و از ایشان خواهش کردیم روز ۱۶ اسفند ماه را به نام روز پاکبان نامگذاری کنند که ایشان هم به دکتر حسینی وزیر ارشاد ارجاع دادند تا در جلسه شورای انقلاب فرهنگی مطرح کنند.
 
شهردار قم با اشاره به خدمات و زحمات بسیار زیادی که قشر پاکبان در قم متحمل می‌شوند، افزود: سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر و مسافر به شهر مقدس قم سفر می‌کنند و در ایام مختلف سال نیز شاهد حضور زائران و مسافران از نقاط مختلف کشور هستیم که زحمت آماده سازی شهر و پاکیزه کردن آن بر عهده پاکبانان است.
 
وی گفت: پاکبانانی که در قم مشغول به فعالیت هستند بیشتر آن‌ها اهل ذکر، دعا و نماز جماعت هستند و در بسیاری از مراسم‌های مذهبی و اجتماعی حضوری فعال دارند و گرچه ما قادر به جبران زحمات این عزیزان نیستیم اما خدمات آنان نزد خداوند و ائمه معصومین(س) مأجور است.
 
دلبری گفت: این عزیزان در سرمای استخوان سوز زمستان و گرمای جان سوز تابستان تلاش خود را برای آراستن شهر مقدس قم به کار می‌بندند و مشکلات متعددی که بر سر راه آنها وجود دارد خللی در کار آنان ایجاد نمی‌کند و صادقانه به شهروندان خدمت می‌کنند.
 
قرارداد پیمانکاری که حقوق پاکبانان را به تاخیر بیندازد باطل می‌شود
 
وی با بیان اینکه پارکبانان باید تلاش کنند تا شئونات شهر کریمه اهل بیت(ع) را رعایت کنند، افزود: اگر پیمانکاری حقوق پاکبانان را به تاخیر بیندازد و حقوق ماه‌های قبل را پرداخت نکند، قرارداد آن پیمانکار با شهرداری به صورت یک طرفه خلع خواهد شد.
 
شهردار قم با تاکید بر اینکه پیمانکاران باید شأن و منزلت پاکبانان را حفظ کنند و در هفته روزی را برای طرح مشکلات آنها اختصاص دهند، ادامه داد: اگر پیکانکاری به موقع صورت وضعیت را ندهد مقصر است و در شهرداری هم تاکید کردیم اولویت پرداخت دستمزد و حقوق با نیروهای خدمات شهری است.
 
وی با بیان اینکه بنا بر مصوبه شورای اسلامی شهر میدانی در قم به نام پاکبان نامگذاری خواهد شد، ابراز داشت: در دومین همایش سپاس از پاکبان تمبر پاکبان نیز برای اولین بار در کشور با حضور استاندار قم رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcjyiev.uqeihzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما