يکشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : 1561
همزمان با عید غدیر؛

300 نفر از مبلغان به سراسر کشور اعزام می‌شوند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام300 نفر از مبلغان به سراسر کشور همزمان با عید غدیر خم خبر داد.
300 نفر از مبلغان به سراسر کشور اعزام می‌شوند
به گزارش قم نیوز، غلام‌عباس موسوی ضمن تبریک عید سعید غدیر خم اظهار کرد: غدیر به عنوان سرمایه جوشان و خروشان دین مبین اسلام و عامل حرکت، حماسه و دین‌مداری و ولایت‌مداری است.

وی خاطرنشان کرد: غدیر حلقه وصل مومنان و عامل توسعه احکام الهی است و پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) در ایام غدیر آخرین رسالت الهی را تبیین کردند و خلیفه و جانشین بلافصل خود را به مردم معرفی کردند و آخرین وظیفه تبلیغی خود را از سوی خداوند انجام دادند.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به نامگذاری دهه ولایت و امامت گفت: باید تشکر کرد از کسانی‌که این نامگذاری زیبا را برای حدفاصل دو عید بزرگ، معنوی، عبادی، بخشودگی، امامت و ولایت انتخاب کردند.

وی عنوان کرد: در این ایام باید حرکت‌های بسیار زیبایی در خصوص غدیر، غدیرشناسی، اکمال دین، اکمال نعمت و بالاترین رسالت الهی یعنی امامت و ولایت صورت گیرد.

موسوی ادامه داد: نتیجه همه زحمات پیامبر در عید غدیر جمع شده و خلاصه فعالیت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی، سخت و طاقت‌فرسای پیامبر در غدیر نهفته بوده و غدیر کارنامه تمام فعالیت‌های پیامبر عظیم الشان اسلام است.

وی بیان کرد: این امر اهمیت ولایت، جانشینی، خلافت، امامت را از منظر خداوند نشان می‌دهد که چه اندازه ارزش، ارج و توجه نسبت به امامت و ولایت را به این رسالت متصل می‌کند و حلقه و زنجیره تمام فعالیت‌های پیامبر در عید غدیر خلاصه می‌شود.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به رسالت دفتر تبلیغات اسلامی گفت: دفتر تبلیغات به منظور ترویج فرهنگ غدیر، تحکیم مبانی اعتقادی، ترویج و توسعه مبانی اعتقادی امام‌شناسی و ولایت‌شناسی و مباحث ولایت و امامت، هر ساله در ایام غدیر اقدام به اعزام مبلغ می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مبلغان فعال و توانا در ایام غدیر در بین مردم حضور پیدا می‌کنند و نسبت به معرفی مولاعلی، بحث ولایت و امامت، حکومت مهدوی، حکومت علوی، انتظار، جانشینی پیامبر با توجه به آیات و روایات وظایف تبلیغی خود را انجام می‌دهند و در ارتقای سطح دانش دینی مردم تاثیر بسزایی دارند.

موسوی عنوان کرد: مبلغان در ایام تبلیغ مجالس و مراسم جشن غدیر را تعمیق کرده و این‌ مراسم‌ها را با سخنان شیوا و مطالب علمی خود رونق می‌بخشند و برنامه‌های تبلیغی را پربار می‌کنند.

وی از اعزام ۳۰۰ نفر از مبلغان در ۲۲، ۲۳ و ۲۴ آبان سال جاری به سراسر کشور خبر داد و افزود: مبلغان برجسته، فعال، ممتاز، دارای مهارت خاص و توانمندی بالا در ایام غدیر به سراسر کشور اعزام می‌شوند تا نسبت به رسالت بزرگ تبلیغ و چشمه خروشان غدیر انجام وظیفه کنند.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: این مبلغان علاوه بر حضور در مساجد، تکایا، محافل مذهبی، دعا، سخنرانی، جشن غدیر، ارتباط با علما، بزرگان، دیدار با خانواده‌های شهدا، ایثارگران، در مدارس حضور پیدا کرده و نسبت به معرفی عیدغدیر، ولایت و مسئله جانشینی پیامبر به دانش‌آموزان اقدام می‌کنند.

وی یادآور شد: دانش‌آموزان تشنه این معارف اسلامی هستند و بدون تردید مبلغان با حضور گرم و اثربخش خود در مدارس نسبت به توانمندسازی و تقویت بنیه‌های اعتقادی آنها اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdce.p8zbjh8nz9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما