سه شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب : 908
موسوی:

حوزه‌ها با عمل خود به ندای رهبر لبیک گویند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: حوزه‌های علمیه، علما و بزرگان باید با عمل به سخنان مقام معظم رهبری به طور عملی به ولی فقیه و ندای ولی امر مسلمین لبیک گویند.
حوزه‌ها با عمل خود به ندای رهبر لبیک گویند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی امروز با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان قم اظهار کرد: سفر مقام معظم رهبری به هر مکان و در هر حوزه و عرصه‌ای باشد دارای برکات فراوانی است.

وی با اشاره به خصوصیت ویژه سفر مقام معظم رهبری به استان قم گفت: دین و خاستگاه انقلاب اسلامی، بروز و ظهور بزرگان و علما به ویژه امام خمینی(ره) و مرکزیت حوزه علمیه ایران اسلامی در قم بوده و قم عش آل محمد، آشیانه خاندان پیامبر اکرم(ص) و ام‌القرای جهان اسلام است.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: قم شهر خون، قیام، کوشش و تلاش، علم و اجتهاد، تقوا و صیانت و الگو، اسوه و نگین ایران اسلامی و جهان اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: سفرهای مقام معظم رهبری به قم باید با یک ویژگی ممتاز مورد بررسی قرار گیرد چراکه تاثیرات ویژه‌ای در این سفرها لحاظ شده است.

موسوی با بیان اینکه سفر مقام معظم رهبری به قم ۱۰ روز به طول انجامید، بیان کرد: این سفر دارای خیرات و برکات فراوانی بود و دیدار مقام معظم رهبری با عموم مردم، طلاب و مبلغان، ایثارگران، علما و مراجع، اعضای شورای عالی حوزه و جامعه مدرسین هر کدام دارای آثار و برکات ویژه خود بوده است.

وی خاطرنشان کرد: حضور ایشان در قم یک نور، معنویت و تلالو خاصی را در قم جلوه‌گر کرد و قم حال و هوای بیعت با امام، رهبری و آرمان‌های امام پیدا کرد و یادآور حماسه‌آفرینی‌ها شد.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سفر به قم گفت: هر یک از سخنان ولی امر مسلمین فصل جدیدی در عرصه‌های مختلف قم می‌گشاید.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در زمینه حوزه‌های علمیه، وظایف طلاب، علما و بزرگان، نیاز این قشر بحث عمیقی را ارائه و تبیین کردند.

موسوی با بیان اینکه حوزه علمیه باید در عرصه‌های جدید و تخصصی حضور قوی و جدی داشته باشد، گفت: مقام معظم رهبری در عرصه تهذیب و اخلاق مباحث بسیار جامع و عمیقی را بیان کردند که می‌توان آنها را به عنوان منشور تهذیب و احزاب حوزه قرار داد و به عنوان سرفصل اخلاق و تهذیب در حوزه در اختیار برنامه‌ریزان اخلاقی و تهذیبی حوزه قرار گیرد تا آنها طرح، برنامه و کار را به صورت عملیاتی درآورند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه با تحول جدی در امر تهذیب و اخلاق با این سخنان رو‌به‌رو می‌شود.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سفر به قم توجه جدی به امر تبلیغ داشتند، گفت: مقام معظم رهبری عرصه تبلیغ و نیاز جامعه را درک کرده و تبلیغ را به عنوان نیاز اساسی طلاب و حوزه‌های علمیه برشمردند و همه نهادها و دستگاه‌ها را به تبلیغ توجه دادند.

وی با اشاره به نکات دیگر در سخنان مقام معظم رهبری با توجه به جایگاه شهر قم در کشور و جهان اسلام گفت: ایشان شهر قم را از نظر عمرانی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی مورد توجه قرار دادند.

موسوی خاطرنشان کرد: تحرک در حوزه‌های علمیه یکی از برکات مهم سفر مقام معظم رهبری است و نشاط علمی، تبلیغی، کاری و فعالیت‌های مضاعف در درون حوزه‌های علمیه و نهادهای فرهنگی و تبلیغی را به ارمغان آوردند.

وی عنوان کرد: تصور می‌شود بسیاری از سخنان مقام معظم رهبری مغفول مانده و توجه جدی، عملیاتی، کاربردی، دقیق و عمیق به این سخنان کمتر صورت گرفته و لازم است همه دستگاه‌ها و به ویژه حوزه علمیه و نهادهای حوزوی به این سخنان بازگردند و این سخنان را مورد بازنگری و تحلیل قرار دهند.
مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: هر یک از سخنان ایشان می‌تواند یک درسنامه، منشور و راهکار جدی در عرصه‌های حوزوی و تبلیغی باشد و موظفیم آنها را موشکافانه مورد توجه و عمل قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: نظرات ایشان شگرف، ژرف، اندیشمندانه، تخصصی و با احاطه کامل به تمام زوایای مطرح می‌شود و باید برای موفقیت در عرصه‌های مختلف تبلیغی، حوزوی، آموزشی، علمی، اجتماعی و... آنها را به کار گرفت و نباید با سخنان شعاری برخورد کنیم.

موسوی تاکید کرد: باید سخنان ولی امر مسلمین را در کار جریان دهیم و به تمام شئون کاری سرایت دهیم و بنابراین حوزه‌های علمیه، علما و بزرگان باید با عمل به این سخنان لبیک را به طور عملی به ولی فقیه و ندای ولی امر داشته باشند.

وی بیان کرد: تحرکاتی در حوزه‌های علمیه و در ارکان آن بوده و هستند ولی انتظار جامعه و نیاز بیش از اینهاست و این انتظارها با عملی کردن سخنان مقام معظم رهبری محقق می‌شود.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه با سخنان، منویات، سخنان کلیدی مقام معظم رهبری فاصله زیادی داریم، گفت: باید این فاصله‌ها را کم کنیم و ابعاد کار را با سخن مقام معظم رهبری بسنجیم.

وی تاکید کرد: سخنان مقام معظم رهبری نباید دچار جبر، شعارزدگی و بروکراسی اداری شود بلکه باید با روحیه انقلابی، بسیجی و اخلاص در ابتدا وارد عمل شویم تا جامعه از لایه‌های مختلف این سخنان بهره‌مند شوند و قله‌ها را فتح کند.

موسوی خاطرنشان کرد: نظام اسلامی باید جوابگوی خواسته‌های مردم در داخل و خارج باشد و خواسته‌های موجود با پشتوانه حوزه علمیه ظهور و بروز پیدا کند و حوزه‌های علمیه باید دست ولی فقیه را گرفته و محکم وارد عمل شوند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcakano149nw.5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما