چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : 15621
منبع : شهرنیوز
شهردار كلانشهر قم در مراسم تجليل از خبرنگاران مطرح كرد

بهره‌گيري از توان رسانه‌ها در ارتقاء مديريت شهري

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم با بيان اينكه روز خبرنگار بهانه‌اي براي تجليل از تلاشگران اين عرصه بوده و ما تجليل از خبرنگاران را براي خود وظيفه مي‌دانيم، گفت: كار مديريت شهري بدون كمك رسانه‌ها امكان‌پذير نيست
بهره‌گيري از توان رسانه‌ها در ارتقاء مديريت شهري
به گزارش قم نیوز، محمد دلبري در مراسم تجليل از خبرنگاران كه در آستانه فرا رسيدن روز خبرنگار در مجتمع سيرنگ قم برگزار شد ياد و نام شهيد صارمي را گرامي داشت و گفت: در دوران دفاع مقدس شاهد فعاليت گسترده خبرنگاران در جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل بوديم.

وي با تقدير از زحمات خبرنگاران به دليل فعاليت در عرصه اطلاع رساني به مردم تاكيد كرد: امروز اين سئوال مطرح است كه ما از ظرفيت خبرنگار و رسانه چقدر راستاي مديريت شهري استفاده كرده‌ايم؟

شهردار كلانشهر قم نگاه و رويكرد علمي به مديريت شهري را از جمله نكات مورد توجه دانست و با اشاره به تدوين برنامه پنج ساله شهرداري قم تصريح كرد: در نظر سنجي صورت گرفته در راستاي تدوين اين برنامه گزينه عدم اطلاع شهروندان از اقدامات مديريت شهري بالاترين آسيب اعلام شده از سوي مردم بود و بعد از آن مسئله كمبود پاركينگ مطرح شده است.

وي يادآور شد: بخشي از اين آسيب به دليل ضعف شهرداري، بخشي به دليل ضعف مردم و بخشي هم به دليل ضعف رسانه‌ها بوده است و در شهري كه قشر تحصيل كرده اعم از طلاب و دانشجويان بسيار فراوان هستند چرا بايد شاهد چنين نتيجه‌اي باشيم؟

دلبري گفت: برخي اصحاب رسانه گاهي نكته و مطلبي را درج مي‌كنند و وقتي ايراد را متذكر مي‌شويم مي‌گويند از واقعيت مطلب خبر نداشته‌اند و اين عذر بدتر از گناه است هم براي مجموعه شهرداري و هم براي خبرنگار.

وي با اشاره به سه ضلع مديريت شهري بيان كرد: در عرصه مديريت شهري يك ضلع مديريت منابع انساني است، اقدامات اجرايي ضلع دوم و فرهنگ سازي كه رسانه‌ها نيز در آن نقش دارند ضلع سوم است و اگر ما بهترين مديريت را داشته و از افراد توانمند استفاده كرده ولي فرهنگ سازي اتفاق نيفتد نتيجه حاصل نخواهد شد.

شهردار كلانشهر قم با تاكيد بر اينكه در عرصه فرهنگ شهروندي بايد انتقادات را بپذيريم افزود: رهبر معظم انقلاب مطبوعات را به سه دسته مطبوعات خودي و اسلامي، مطبوعات خنثي و مطبوعات معاند تقسيم كردند و انتقاد از سوي رسانه‌اي كه قصد دلسوزي و ارتقا خدمت را دارد قابل پذيرش است، هرچند برخي از رسانه‌ها معاند بوده، كذب گفته و قصد تخريب را دارند.

وي با تقدير از همه تلاش‌هاي رسانه‌ها در ارتقا فرهنگ شهروندي و كمك به تحقق مديريت شهري تاكيد كرد: اگر امروز رضايت مردم افزايش يافته است مرهون زحمات رسانه‌ها بوده است، رسانه‌ها رو در رو با مردم سخن گفته و آنها را منعكس مي‌كنند و خيلي از تصميمات ما ناشي از نقطه نظرات مطرح شده از سوي رسانه‌ها بوده است.

دلبري با بيان اينكه روز خبرنگار بهانه‌اي براي تجليل از تلاشگران اين عرصه بوده و ما تجليل از خبرنگاران را براي خود وظيفه مي‌دانيم، يادآور شد: كار مديريت شهري بدون كمك رسانه‌ها امكان‌پذير نيست و اميدواريم كه بيش از پيش شاهد همكاري و تعامل رسانه‌ها و مديريت شهري باشيم.

انتهای پیام /۱16
https://qomnews.ir/vdcezp8z.jh8nwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما