قم نيوز : قم نیوز: استفاده از ظروف یکبارمصرف پلاستیکی برای توزیع غذا در کلیه مراکز طبخ، توزیع و عرضه مواد غذایی از جمله چلوکبابی، رستوران، پیتزا فروشی، چایخانه ها و کله پاچه پزی از سوی مرکز بهداشت قم ممنوع اعلام شد.
استفاده از ظروف یکبارمصرف پلاستیکی در کلیه مراکز توزیع مواد غذایی قم ممنوع شد
به گزارش قم نیوز، با توجه به مضرات آزاد شدن منومر ظروف یکبارمصرف پلاستیکی در تماس با مواد غذایی دارای دو فاکتور مهم چربی و دمای بالا بر سلامت مصرف کنندگان، استفاده از این ظروف در کلیه مراکز طبخ و عرضه موادغذایی ممنوع است.
 
این گزارش تاکید کرده است: تمام مراکز طبخ و کارگاه های لبنیاتی باید نسبت به جایگزین کردن ظروف یکبار مصرف گیاهی اقدام کنند.
 
بر اساس این گزارش، چنانچه کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط در بازدید بهداشتی از مراکز تهیه، پخت و طبخ مواد غذایی، ظروف یکبار مصرف پلاستیکی مشاهده کنند، ضمن جمع آوری این ظروف، نسبت به معرفی متخلفان به مراجع قضایی اقدام خواهند کرد.
 
استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی تخریب پذیر به شرط درج موضوع بر روی بسته بندی برای توزیع غذا بلامانع بوده و برای نوشیدنی های داغ از ظروف کاغذی با لایه داخلی سفید رنگ استفاده شود.
 
ظروف پلاستیکی اعم از ظروف پروپیلن و پلی استایرن به ترتیب دارای علامت مثلث شکل در زیر ظروفی مانند لیوان و بشقاب با عبارات PP و PS هستند، صرفا برای مصرف نوشیدنی و غذاهای سرد توصیه می شود و ظروف غذایی از جنس فوم پلی استایرن نیز برای غذاهای داغ نامناسب است؛ مجاورت مایعات داغ یا مواد غذایی داغ در اینگونه ظروف، موجب آزاد شدن ترکیبات شیمیایی سمی منومرها می شود که برای سلامت انسان بسیار خطرناک است و آلودگی زیست محیطی را به دنبال دارد.
 
قابل ذکر است که ظروف یکبار مصرف پایه گیاهی غالبا از نشاسته ذرت تهیه می شود که حداکثر پس از شش ماه قابل تجزیه در خاک بوده و برای سلامتی نیز هیچگونه ضرر و زیانی ندارد.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcjtmev.uqeiizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما