پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : 15677
علیزاده خبر داد:

نگهداری و خدمات رسانی به دو هزار معلول در مراکز شبانه روزی بهزیستی قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون توانبخشی بهزیستی استان قم گفت: 2 هزار معلول در مراکز شبانه روزی قم نگهداری می‌شوند که برای نگهداری این معلولان 9 مرکز شبانه روزی در استان فعالیت می‌کند.
نگهداری و خدمات رسانی به دو هزار معلول در مراکز شبانه روزی بهزیستی قم
به گزارش قم نیوز، مصطفی علیزاده با اشاره به حوزه توانبخشی بهزیستی قم عنوان کرد: معاونت توانبخشی بهزیستی قم به 27 هزار پرونده موجود در این حوزه بر اساس دستورالعمل و اولویت، خدماتی چون ویلچر، پای مصنوعی و ... می‌دهد.
 
وی افزود: هشت هزار و 500 پرونده مربوط به افراد ناتوان جسمی - حرکتی است که شامل 350 نفر ضایع نخاعی، نابینانیان، ناشنوایان، افراد قطع عضو، فلج اطفال و ... می‌باشد.
 
معاون توانبخشی بهزیستی قم اظهار داشت: از میان این افراد به 140 نفر که دارای شرایط حاد هستند و توسط پرستار نگهداری می‌شوند، علاوه بر مستمری ماهانه بیماران، به هر نفر 70 هزار ماهانه هزینه پرستار داده می‌شود.
 
علیزاده با اشاره به هزینه درمان اظهار داشت: هزینه‌های درمان بر اساس دستورالعمل و قوانین این نهاد تعریف شده است که شامل بیمه درمانی و بیمه تکیمیلی می‌شود که به بیماران نیازمند با توجه به الویت تا سقف هزینه‌های درمانی پرداخت می‌شود؛ علاوه بر آن نیز لوازم مورد نیاز خریداری و به بیماران ارائه می‌شود.
 
وی اعلام کرد: 2 هزار نفر در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند که برای نگهداری معلولان ذهنی 9 مرکز شبانه روزی در استان فعالیت می‌کند که 360 نفر از افراد بزرگسال در این مراکز نگهداری می‌شوند که در مجموع 9 هزار پرورنده معلول ذهنی در این سازمان وجود دارد که هزار و 700 پرونده نیز مربوط به بیماران اعصاب و روان است.
 
معاون توانبخشی بهزیستی قم در ادامه تاکید کرد: در 2 مرکز شبانه روزی نیکان رضوی و رضوان مجموعا 150 نفر نگهداری و خدمات رسانی می‌شود.
 
علیزاده خاطرنشان کرد: بیماران دارای ضایعه نخاعی شامل سه دسته گردنی، پشتی و کمری می‌شوند که به گروه اول علاوه بر مستمری ماهانه هزینه پرستاری (70 هزار تومان) نیز تعلق می‌گیرد که میزان ماهیانه این دسته از بیماران 45 هزار و 500 تومان می‌باشد.
 
وی افزود: اگر سرپرست خانواده‌ای جزو معلولین این گروه باشد و تعداد افراد خانواده 4 نفر باشد به شخص بیمار 80 هزار تومان ماهیانه داده می‌شود که نرخی مصوب از سوی بهزیستی کشور است.
 
معاون توانبخشی بهزیستی قم تصریح کرد: بیماران زیر مجوعه این حوزه بهزیستی درصورت گذارندن یک دوره فنی حرفه‌ای و یافتن تخصص و مدرک معتبر و جواز کسب می‌توانند اقدام به خوداشتغالی کنند که این سازمان به این افراد تا سقف پنج میلیون تومان وام اشتغال می‌پردازد.
 
علیزاده در ادامه عنوان کرد: درخصوص نابینانی که قصد ادامه تحصیل دارند نیز کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌شود که به مددجویانی که موفق به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی شوند یک میلیون کمک هزینه تحصیلی به صورت تشویقی داده می‌شود.
 
وی با اشاره به مراکز بهزیستی بخش‌های استان گفت: هر خدماتی که در مراکز شهری به مددجویان بهزیستی داده می‌شود در روستاها و بخش‌ها نیز ارائه می‌شود.

انتهای پیام/123
 
https://qomnews.ir/vdcfevdy.w6dteagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما