چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : 15758
آیت الله مکارم شیرازی:

خادمان مسجد النبی دست در دست آمریکا و صهیونیست‌ها گذاشته‌اند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید قم گفت: مسجد پیغمبر اسلام(ص) از نظر ظاهری بسیار محقر و از گل بود، اما همین مسجد دنیا را تکان داد، اما خادمان مسجد النبی امروز در مقابل صهیونیست‌ها ضعیفند و با آمریکایی‌ها دست در دست یکدیگر گذاشته‌اند.
خادمان مسجد النبی دست در دست آمریکا و صهیونیست‌ها گذاشته‌اند
 به گزارش قم‌نیوز، به نقل از دفتر آیت الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار اعضای هیئت علمی و اجرایی همایش ملی تجلی نماز و مسجد در فرهنگ رضوی با بیان اینکه این جشنواره بر دو اساس پایه‌گذاری می‌شود، اظهار داشت: مسجد و نماز از مهم‌ترین عناوین فقه اسلامی هستند و درباره این دو موضوع و فلسفه‌های نماز خواندن از امام رضا(ع) و دیگر ائمه اطهار(ع) تعبیرات بسیاری وارد شده است.
 
آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با بیان اینکه نماز معراج مؤمن است که به وسیله آن تعالی، تکامل و پیشرفت حاصل می‌شود، بیان کرد: با وجود اهمیت فوق العاده نماز، تنها اسم نماز در بعضی از جوامع تبلیغ شده و کمتر به روح آن پرداخته می‌شود.
 
وی با بیان اینکه نماز کلیدی برای حل همه مشکلات جامعه است، تصریح کرد: البته مسیرهای دیگری برای رسیدن انسان به خدا وجود دارد اما کلید اصلی نماز است.
 
این مرجع تقلید در ادامه به بیان جایگاه مسجد در صدر اسلام و در شرایط امروز پرداخت و تاکید کرد: در واقع مسجد فقط جایگاه نماز در اسلام نیست؛ مسجد پیامبر اسلام(ص) کانون همه چیز بود و در آن زمان مسجد برای نماز، خطبه‌های پیامبر(ص) مرکز تعلیم و تربیت و ستاد مرکزی لشکر اسلام، مرکز قضاوت و داوری و برطرف سازی اختلافات و دانشگاه اسلامی بود.
 
وی افزود: مسجد پیغمبر اسلام (ص) از نظر ظاهری بسیار محقر و از گل بود، اما همین مسجد دنیا را تکان داد، اما مسجد النبی امروز با همه بزرگی در مسافت فقط یک نماز به صورت دکوری در آن اقامه می‌شود و در مقابل صهیونیست‌ها که گروه کوچکی هستند ضعیفند و خادمان آن با آمریکایی‌ها دست در دست یکدیگر گذاشته‌اند.
 
آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه مسجد را باید زنده کرد، گفت: مسجد باید دانشگاه اسلام و مرکز بیداری و هوشیاری و سرچشمه حرکت‌ها باشد.
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه اگر نماز، نماز جامعی باشد، مسجد هم به اصول اصلی خودش باز می‌گردد، تصریح کرد: در واقع خواندن نماز جامع سبب حل اختلافات و برطرف سازی مشکلات جامعه می‌شود.
 
این استاد حوزه در پایان با توصیه به دست اندرکاران ستاد اجرایی و هیئت علمی همایش ملی تجلی نماز و مسجد در فرهنگ رضوی، بیان کرد: شما باید برای زنده کردن روح نماز تلاش کنید و در مسجد برای نوجوانان، جوانان، اساتید و خواهران و همه اقشار برنامه داشته باشید چرا که هر چقدر که کشش جوانان به مسجد بیشتر شود در مقابل انحراف‌های جامعه واکسینه شده و در واقع قشر نوجوان و جوان در برابر آسیب‌های اجتماعی بیمه می‌شوند.


انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcfcedy.w6dttagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما