چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : 15761
با حضور قضات دادگاه‌های اطفال

پرونده‌های واقعی حقوق کودکان در پنجمین مدرسه تخصصی حقوق بررسی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: دبیر سلسله مدرسه‌های تخصصی حقوق دانشگاه مفید قم گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده پرونده‌های واقعی مربوط به حقوق کودکان در پنجمین مدرسه تخصصی حقوق با حضور قضات برجسته دادگاه اطفال مورد بررسی قرار می‌گیرد.
پرونده‌های واقعی حقوق کودکان در پنجمین مدرسه تخصصی حقوق بررسی می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد مهدی مقدادی امروز با بیان اینکه شمارش معکوس برای آغاز پنجمین مدرسه تخصصی حقوق با عنوان «حمایت از کودکان در معرض خطر در اسلام و مقررات داخلی و بین‌المللی» آغاز شده است اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از 18 شهریور ماه سال جاری به مدت 4 روز میزبان دانشجویان رشته حقوق از سراسر کشور در دانشگاه مفید هستیم.
 
وی با اشاره به مشارکت‌هایی که برای برگزاری این مدرسه تخصصی صورت گرفته است بیان داشت: مرجع ملی حقوق کودک و یونیسف ایران و کمیسیون حقوق بشر اسلامی از جمله مهم‌ترین نهادهایی هستند که برای برگزاری این مدرسه تخصصی با کلینیک حقوقی دانشگاه مفید همکاری داشتند.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه مفید قم با تاکید بر اینکه برگزاری مدرسه تخصصی حقوق استاد محور نخواهد بود گفت: در این دوره علمی تخصصی دانشجویان به صورت کارگاهی با حضور استاد راهنما، راهکارهای حمایت از کودکان در معرض خطر در اسلام و مقررات داخلی و بین‌المللی را مورد بررسی قرار می‌دهند.
 
وی به هفت محور آموزشی در راستای برگزاری این دوره اشاره کرد و ابراز داشت: کودکان فراموش شده بر اساس مفهوم و نهادها، اصول بنیادین حمایت از کودکان در اسلام و حقوق بین‌الملل، خشونت علیه کودکان در خانه، مراکز آموزشی و محیط کار، حمایت از کودکان در برابر آزار و خشونت در اسلام و مقررات داخلی و بین‌المللی از جمله محورهایی است که در این مدرسه تخصصی به آن پرداخته می‌شود.
 
دبیر پنجمین مدرسه تخصصی حقوق ادامه داد: راهکارهای جلوگیری و مقابله با خشونت علیه کودکان، کار کودک از منظر اسلام و مقررات داخلی و بین‌المللی، حمایت از کودکان در برابر بهره کشی اقتصادی در اسلام و مقررات داخلی و بین‌المللی از محورهایی عنوان کرد که در این دوره مدرسه تخصصی حقوق مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
وی افزود:‌ برای پربار شدن این دوره آموزشی ضمن دعوت از اساتید برجسته رشته حقوق از قضات دادگاه اطفال نیز دعوت شده است تا پرونده‌های واقعی مربوط به حقوق کودک مطرح و مورد بررسی قرار بگیرد.
 
مقدادی هدف از ارائه طرح بررسی حقوق کودک و گسترده کردن این مباحث را تدوین و ارتقای قوانین تخصصی در مجموعه قوانین کشور ذکر کرد.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه مفید قم بیان داشت: با توجه به اینکه مباحثی که در این مدرسه تخصصی مطرح می‌شود بسیار تخصصی است برای آگاهی بیشتر دانشجویان قوانین لازم مربوط به حقوق کودکان و مجموعه مقالات حقوقی در این ارتباط به پست الکترونیکی آنان ارسال شد.
 
وی به اجرای برنامه‌های ویژه در حاشیه برگزاری پنجمین مدرسه تخصصی حقوق اشاره کرد و گفت: در حاشیه این مدرسه تخصصی یکی از فیلم‌هایی که اکنون روی پرده سینما در حال نمایش است و جنبه حقوقی دارد نمایش داده خواهد شد.
 
مقدادی اذعان کرد: هفت نشست تخصصی علمی در این دوره از مدرسه تخصصی برگزار می‌شود که همه این نشست‌ها به صورت علمی و با روش آموزشی کلینیکی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcjvaev.uqeimzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما