سه شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : 15872
معاون پژوهشی دانشگاه مفید خبر داد:

همیاری دانشگاه مفید در تدوین لایحه حمایت از حقوق کودک

قم نيوز : قم نیوز: معاون پژوهشی دانشگاه مفید قم گفت: این دانشگاه با استفاده از اساتید برجسته‌ای که در رشته حقوق پژوهش می‌کنند، مجلس شورای اسلامی را در تدوین لایحه حمایت از حقوق کودک یاری می‌کند.
همیاری دانشگاه مفید در تدوین لایحه حمایت از حقوق کودک
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام تقی نظر‌پور با اشاره به اینکه پنجمین مدرسه تخصصی حقوق کودک به همت کلینیک حقوقی دانشگاه مفید قم در حال برگزاری است، اظهار کرد: دانشگاه مفید افتخار دارد میزبان دانشجویان 20 دانشگاه کشور در این دوره از سلسله مدرسه‌های تخصصی حقوق باشد.
 
وی با اشاره به فراخوان ثبت‌نام در پنجمین مدرسه تخصصی حقوق «حمایت از کودکان در معرض خطر در اسلام» در دانشگاه‌های سراسر کشور تصریح کرد: دانشجویان از برگزاری این مدرسه تخصصی استقبال مناسبی انجام دادند و اکنون شاهد برگزاری موفقیت‌آمیز آن در دانشگاه مفید هستیم.
 
معاون پژوهشی دانشگاه مفید قم به رسالت این دانشگاه در تحقیق و پژوهش اشاره کرد و افزود: دانشگاه مفید رسالت خود را در تحقیقات اسلامی به ویژه علم حقوق قرار داده و در تلاش است حقوق اسلامی را در جامعه گسترش دهد.
 
وی تصریح کرد: در اساسنامه دانشگاه مفید به تدوین علوم انسانی با نگرش اسلامی به صورت جدی توجه شده و در این راستا از سال‌های گذشته مجموعه تحقیقاتی، خدماتی و کلینیک حقوقی شکل گرفته است.
 
نظرپور به خدمات عام‌‌المنفعه کلینیک حقوقی دانشگاه مفید اشاره کرد و گفت: کلینیک حقوقی دانشگاه مفید تنها مرکزی است که با دعوت از وکلای برجسته نسبت به ارائه خدمات و مشاوره حقوقی در زمینه‌های گوناگون به صورت رایگان و تخصصی در سطح استان قم فعالیت می‌کند.
 
وی همچنین از تدوین کتابی با موضوع «حمایت از حقوق کودکان در معرض خطر» به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی با همکاری سازمان یونیسف خبر داد و گفت: ما در این راستا از محققانی که بتوانند در این زمینه فعالیت داشته باشند استقبال می‌کنیم.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه مفید قم از همیاری این دانشگاه در تدوین لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: امیدواریم در این زمینه لایحه‌های خوب و مناسبی به صورت نهایی تدوین شود.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcci4qs.2bqpm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما