يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : 15788
رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی قم:

ورزش زورخانه‌ای قم نیازمند نگاه ویژه مسئولان است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای قم گفت: با وجود ظرفیت‌های استعدادی و انسانی خوب، کمبود سالن زورخانه در قم و عدم توجه مسئولان به این ورزش از فراگیرشدن آن جلوگیری کرده است.
ورزش زورخانه‌ای قم نیازمند نگاه ویژه مسئولان است
به گزارش قم نیوز، محمد انبارداران اظهار کرد: با توجه به فعالیت‌های قابل توجه صورت گرفته در سال‌های اخیر، جایگاه این ورزش در قم برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد و این مهم با نگاه ویژه مسئولان استان مرتفع می‌شود.
 
وی گفت: متأسفانه عدم توجه مسئولان به ورزش زورخانه‌ای سرعت رشد و فراگیرشدن آن را کند کرده است.
 
رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای قم اظهار کرد: جایگاه قم در بین استان‌های کشور، 33 بوده که در مدت 3 سال گذشته این هیئت توانست با تلاش‌های فراوان جایگاه 17 را از آن خود کند.
 
انبارداران از حضور قشرهای مختلف مردم برای تمرین در زورخانه‌ها خبر داد و یادآور شد: بازاریان، طلاب در سانس‌های عمومی و خصوصی در زورخانه‌های قم به این ورزش اصیل می‌پردازند.
 
کمبود فضای ورزشی زورخانه‌ای
 

وی با اشاره به علاقه جوانان قمی به راه و رسم پهلوانی و گرایش به سمت ورزش زورخانه ای، کمبود فضاهای ورزشی زورخانه ای را از مهم ترین موانع گسترش این ورزش در بین جوانان دانست و اظهار کرد: سرانه هر یک میلیون نفر 10 سالن زورخانه است، این در حالی است که ما مجموعا 3 سالن زورخانه در استانی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت داریم.
 
وی به وجود 45 زورخانه در یکی از استان‌های کم جمعیت کشور اشاره کرد و افزود: برخی از این سالن ها را استانداری ها، شهرداری ها، اداره کل ورزش و جوانان و دیگر ارگان ها در اختیار آنها گذاشته اند ولی مسئولان قم نسبت به ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای کم لطفی می کنند.
 
وی تصریح کرد: تنها یکی از زورخانه ها مورد اجاره این هیئت است.
 
انبارداران عدم تخصیص بودجه مناسب را یکی دیگر از مشکلات عمده این هیئت عنوان کرد و افزود: بیشتر مخارج زورخانه ها از گلریزان هایی که خود ورزشکاران پهلوان منش استان برگزار می کنند تأمین می شود.
 
بودجه دولتی کفاف نمی دهد
 
رئیس هیئت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای استان قم اظهار کرد: بودجه های فعلی دولتی کفاف مجموعه زورخانه ها را نمی دهد.
 
وی هم چنین از شناسایی، جمع آوری اطلاعات و ساماندهی ورزشکاران در این هیئت خبر داد و گفت: استعداد یابی از بین نوجوانان و جوانان برای پرورش و شرکت در مسابقات از برنامه های آینده این هیئت است.
 
وی ابراز امیدواری کرد مسئولان هیئت در صدد این هستند تا با برنامه ریزی های دقیق و کارشناسی جایگاه ورزش پهلوانی و زورخانه ای قم را با ایجاد زورخانه های در مناطق مختلف استان در بین استان های دیگر به جایگاه اول برسانند.
 
کسب رتبه های اول و دوم مسابقات کشوری توسط ورزشکاران طلبه قم در سال های گذشته از دیگر افتخارات هیئت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای قم است.


انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcivyaz.t1awv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما