دوشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب : 1581
با نواختن زنگ آموزش آب؛

سومین جشنواره سراسری فراگیری نخستین واژه در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: سومین جشنواره سراسری فراگیری نخستین واژه آب ویژه دانش آموزان سال اول ابتدایی با نواختن زنگ آموزش آب توسط مسئولان آبفا و آموزش و پرورش در قم برگزار شد.
سومین جشنواره سراسری فراگیری نخستین واژه در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، سومین جشنواره سراسری فراگیری نخستین واژه در شهر قم به صورت ویژه در مدارس منتخب نواحی چهارگانه آموزش و پرورش توسط اولیا مدارس و در دو مدرسه منتخب دخترانه و پسرانه به صورت رسمی با حضور مسئولان شرکت آب و فاضلاب و آموزش و پرورش استان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در سخنانی در این جشنواره با اشاره به اهمیت آب گفت: باید فرهنگ صحیح استفاده از آب را از سنین کودکی آغاز کرد تا در آینده نسلی صرفه جو داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه نخستین واژه‌ای که دانش‌آموزان فرا می‌گیرند آب است سعی شده است با برگزاری جشنواره سراسری فراگیری نخستین واژه "آب" که امروز همزمان در مدارس ابتدایی سراسر کشور برگزار می‌شود، اهمیت و ارزش آب نیز به کودکان آموزش داده شود.

مهندس عبدالحمید توکلی‌بینا از آب به عنوان یک کالای ارزشمند یاد کرد و ابراز داشت: باید به دانش آموزان از همین سنین کودکی بیاموزیم که آب یک کالای بی ارزش نیست و لازم است قدرآن را بدانند و از این موهبت الهی به درستی استفاده کنند.

استفاده صحیح از آب فرهنگ‌سازی شود

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم نیز در این جشنواره با اشاره به ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب، از دانش آموزان خواست تا در استفاده از این نعمت بزرگ خدادادی نهایت دقت را داشته باشند.

خانم مجیده مولایی افزود: شرکت آب و فاضلاب و آموزش و پرورش باید با همکاری و همراهی یکدیگر و با برنامه‌ریزی منسجم و برنامه‌های پربار، زمینه فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده صحیح از آب را در بین دانش آموزان و در نهایت در جامعه فراهم سازند.

مدیر آموزش همگانی شرکت آبفای قم نیز در حاشیه این جشنواره با اشاره به ضرورت برنامه‌های فرهنگی و آموزشی به منظور نهادینه کردن فرهنگ صحیح استفاده از آب در جامعه گفت: جشنواره فراگیری نخستین واژه از جمله برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در زمینه استفاده بهینه از این مایع حیاتی است.

محمد کربلایی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دانش آموزان پایه اول که پس از گذشت حدود دوماه از آغاز سال تحصیلی نوشتن واژه آب را فرا گرفته‌اند در این جشنواره با اهمیت این مایع حیاتی در محیط زیست و زندگی انسان‌ها آشنا شدند.

سومین جشنواره فراگیری نخستین واژه با نواختن زنگ آموزش آب آغاز شد و با برنامه‌های متنوعی از جمله اجرای نمایش با حضور هنرمندان صدا و سیما، آموزش نمادین واژه آب توسط معلم سال اول، تجلیل از مسئولان آموزش و پرورش و مدیران، مربیان و معلمان مدارس ادامه و پایان یافت.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcg.79qrak9nqpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما