يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : 15859
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري قم:

توسعه فرهنگی شهروندی از برنامه های شهرداری قم است

قم نيوز : قم نیوز: معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري قم گفت: توسعه فرهنگ شهروندی از مهم ترین برنامه های در دستور کار شهرداری قم است.
توسعه فرهنگی شهروندی از برنامه های شهرداری قم است
به گزارش قم‌نیوز، محسن نصیری ظهر امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه با اشاره به جایگاه شهر قم اظهار کرد: شهر قم یکی از مهم ترین شهرهای کشور است و این شهر یکی از منابع صیانت از فرهنگ تشیع است و وجود حوزه علمیه بر اهمیت این شهر افزوده است و مسجد جمکران موقعیت خاصی را به شهر قم داده است. 

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري قم  با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه اجتماعی شهر قم گفت: سند چشم اندازی برای رسیدن به آرمان شهر شیعی در شهر قم تهیه شده است که در آن اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در نظرگرفته شده است. 

نصیری توسعه فرهنگ شهروندی را از مهم ترین برنامه های در دستور کار شهرداری دانست و افزود: این کار اساسی ترین وظیفه معاونت اجتماعی شهرداری است و متاسفانه در شهر قم غفلت هایی در خصوص پرداختن به این موضوع صورت گرفته است که به دنبال جبران این عقب ماندگی ها هستیم. 

وی اضافه کرد: متاسفانه از ابتدای تاسیس معاونت اجتماعی در شهرداری قم، فعالیت های این نهاد با افت و خیزهایی همراه بوده است. 

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري قم  با اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه فرهنگ سازی گفت: در سال های گذشته در شهرداری قم تلاش خوبی در جهت تولید محتوا در خصوص فرهنگ شهروندی صورت گرفته است و شهرداری قم این محتواها را به بقیه کلان شهرها عرصه می کند، اما باید این محتوای تولید شده در جامعه نشر پیدا کند. 
نصیری با اشاره به حقوق شهروندی اظهار کرد: یک شهروند باید از حقوقی که دارد، اطلاع داشته باشد و برای یک زندگی شهری تعریف قوانین ضروری است که در این راستا قوانین در کشور وجود دارد، اما باید این قوانین به روزرسانی شود. 

توسعه مشارکت مردمی در اداره شهرها از برنامه های شهرداری است 

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري قم توسعه مشارکت مردمی را اداره شهرها از دیگر برنامه های شهرداری دانست و افزود: اداره شهرها در کشورهای پیشرفته به دست مردم است و در کشور ما نیز با ایجاد شوراهای شهر مردم در اداره شهرها مشارکت پیدا کردند و شهرداری قم نیز به دنبال تشکیل تشکل های مردمی با عنوان معتمدین محلی در محله ها است.

وی تصریح کرد: شهرداری با مشارکت سایر دستگاه ها باید در امور اجتماعی ورود پیدا کند و فرآیندهای جدیدی را تعریف کنیم و معضلات اجتماعی نتیجه اقدامات جزیره ای و اقدامات غیر کارشناسی است. 

نصیری با اشاره به گردشگرپذیر بودن شهر قم گفت: شهرداری در راستای توسعه گردشگری درون شهری ورود کرده است و در طول سال 15 برابر جمعیت خود شهر قم، گردشگر وارد شهر قم می شود که ما به دنبال این هستیم تا این گردشگران از اماکن شهر قم بازدید کنند و لحظات مفرحی را در شهر قم بگذارنند تا توسعه اجتماعی و اقتصادی شهر قم را شاهد باشیم. 

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري قم  کمک به کتابخانه های استان قم را از اقدامات شهرداری قم دانست و افزود: شهرداری قم با هدف گسترش فرهنگ مطالعه کمک هایی را به کتابخانه ها داشته است و در سال های گذشته علاوه احداث کتابخانه، بودجه های جاری کتابخانه ها را تامین می کرد، اما نهاد کتابخانه های عمومی کشور بداخلاقی هایی را در حق شهرداری قم روا داشت. 

نصیری با اشاره به برنامه های ورزشی شهرداری قم اظهار کرد: شهرداری قم در بحث ورزش همگانی ورود پیدا کرده است که با هدف توسعه ورزش های همگانی، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم را تاسیس کرده است و شهرداری قم برگزاری برنامه های ویژه ای را برای دو قشر بانوان و کودکان در دستور کار دارد. 

ایجاد پایگاه های ورزش صبحگاهی در شهر قم 

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري قم  با اشاره به اقدامات شهرداری قم در حوزه بانوان گفت: اداره امور بانوان با هدف برنامه ریزی برای سلامت جسمی و روانی بانوان با دستور شهردار قم تشکیل شده است و شهرداری قم برنامه های ویژه ای را در بوستان های ویژه بانوان به صورت دوره ای برگزار می کند. 

نصیری توسعه بوستان های ویژه بانوان را از برنامه های شهرداری قم دانست و افزود: بوستانی ویژه بانوان حد فاصل میدان آزادگان  تا میدان هفتاد و دو تن در حال احداث است که به زودی عملیات عمرانی این بوستان به اتمام می رسد و شهرداری قم در منطقه دو نیز در حال طراحی بوستان دیگری برای بانوان است و شهرداری به دنبال آن است که در هر منطقه شهری یک بوستان ویژه بانوان را داشته باشد. 

وی اضافه کرد: با دستور شهردار قم پنج سوله بحران شهر قم به عنوان مجتمع های فرهنگی ورزشی در نظرگرفته شده است که یکی از این سوله های در انتهای یادگار امام در ماه آتی به بهره برداری می رسد و در این مجتمع ها مکان هایی را به عنوان سرای بانوان در نظر می گیریم. 

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري قم  با اشاره به برنامه ورزش صبحگاهی در قم اظهار کرد: هم اکنون در هشت بوستان شهر قم برنامه ورزش صبحگاهی را با حضور مربیان داریم و در چهار بوستان فضاهای ویژه ورزش همگانی را برای بانوان داریم که مورد استقبال بانوان قمی قرار گرفته است و به دنبال این هستیم که در شش ماهه دوم سال در هر منطقه شهری در دو بوستان ورزش صبحگاهی برای برادران و در یک بوستان ورزش صبحگاهی برای بانوان را داشته باشیم. 

اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران قمی 

نصیری با اشاره به معضل وجود بی خانمان ها در شهر قم گفت: طرحی در دست انجام است تا با محوریت معاونت سیاسی امنیتی استانداری، گرم خانه ای در شهر قم تاسیس شود و به معضل بی خانمان های سطح شهر در این مرکز رسیدگی می شود. 

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري قم  فرهنگ سازی برای موتورسواران را از برنامه های شهرداری دانست و افزود: طرحی با همکاری شهرداری، بیمه مرکزی و پلیس راهنمایی و رانندگی آغاز شده است تا پنج هزار کلاه ایمنی به موتورسوارانی که دارای گواهینامه و بیمه شخص ثالث هستند، اهدا شود تا ارتقای سطح رانندگی موتور سواران را در شهر قم شاهد باشیم. 

نصیری با اشاره به جایگاه قم در جهان اظهار کرد: شهر قم از یک جایگاه بین المللی ویژه ای برخورار است و استکبار جهانی به دنبال تخریب چهره این شهر هستند و ما به دنبال ترویج کارکرد بین المللی شهر قم هستیم.  

انتهای پیام  /123
 
https://qomnews.ir/vdchw6nz.23nmmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما