دوشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : 1587
امام جمعه قم:

برخی با نماد ولایت در هر دوره‌ای مخالف هستند

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم با اشاره به اینکه برخی از آن چیزی که نماد توحید و ولایت است احساس ناراحتی می‌کنند و می‌گویند ما ائمه اطهار (ع) را قبول داریم، اما ولی فقیه را نه،‌ گفت: اینها با نماد ولایت در هر زمانی که باشند، مخالف هستند، زیرا که نماد ولایت، جوشنده و اثرگذار است.
برخی با نماد ولایت در هر دوره‌ای مخالف هستند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمد سعیدی در دیدار فرمانده و اعضای شورای فرماندهی سپاه علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به برنامه‌های سپاه استان قم در تکریم و تعظیم شعائر اسلامی از جمله بازسازی واقعه غدیر اظهار داشت: با بازسازی صحنه‌ها، مردم مقداری با حس و حال آن زمان آشنا می‌شوند و این اقدام سپاه بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است و در نزد خداوند اجر و ثواب بسیاری را برای همه کسانی که در این راستا تلاش می‌کنند، دارد.

وی افزود: نسل امروز ما با حضور در این مراسم تا حدودی در آن فضا قرار خواهد گرفت و به این درک می‌رسد که به چه زحمتی سرمایه عظیم در قلب و جان ما قرار گرفته است.

سعیدی گفت: در آن زمان که بحث ولایت امیرالمومنین(ع) مطرح شد، بعضی‌ها به دلایلی برنتافتند و به واسطه اینکه در وجودشان بغض و تنفر بود، حتی حاضر شدند عذاب الهی را تحمل کنند، اما ولایت امیرالمومنین را نپذیرند.

وی با اشاره به اجتماع مجلس خبرگان رهبری پس از رحلت حضرت امام خمینی(ره) بیان داشت: هنگامی که امام خمینی رحلت کرد و مجلس خبرگان رهبری برای ادای وظیفه الهی اجتماع کرده و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به عنوان رهبر و ولی فقیه معرفی کرد، جلوه‌هایی از عشق و علاقه نسبت به ولایت را از یک سو و بر نتابیدن ولایت را از سوی دیگر مشاهده کردیم.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) افزود: جالب این است که شبیه این در زمان پیامبر حتی قبل از اینکه ولایت امیرالمومنین (ع) بعد از رحلت مطرح باشد، اتفاق افتاد.

سعیدی به حدیثی از پیامبر اشاره کرد و گفت: در این حدیث پیامبر فرموده است «چطور است که بعضی از افراد هستند، وقتی سخن از آل ابراهیم به میان می‌آید خوشحال می‌شوند، اما تا از آل محمد دم می‌زنیم، احساس ناراحتی می‌کنند، قسم به آن کسی که جان پیامبر در دستان اوست، اگر روز قیامت بنده‌ای بیاورند که عملکرد هفتاد پیامبر را در کارنامه‌اش داشته باشد، جز با ولایت ما این اعمال پذیرفته نیست».

وی به اقدامات و رفتارهای بعضی از شیعیان اشاره کرد و گفت: چطور است بعضی‌ها وقتی از ولایت امیرالمومنین (ع) دم می‌زنیم بسیار خوشحال می‌شوند، اما وقتی بحث ولایت فقیه به میان می‌آید، ترش می‌کنند.

سعیدی گفت: مگر ولی فقیه چیزی غیر از استمرار ولایت انبیا و ائمه است، این نشان می‌دهد که افرادی که در قلبشان مرضی است بنا ندارند خط اهل بیت و پیامبر را ادامه بدهند.

این مسئول ادامه داد: کسانی که از آن چیزی که نماد توحید و ولایت است احساس ناراحتی می‌کنند و می‌گویند ما ائمه اطهار (ع) را قبول داریم، اما ولی فقیه را نه.

امام جمعه قم با بیان اینکه در عصر غیبت، استمرار ولایت به ولی فقیه منتهی شد، ابراز داشت: مگر غیر از این است که ولی فقیه دم از قرآن و عترت می‌زند، بیانات مقام معظم رهبری در جمع کرمانشاه را ملاحظه کنید، آیا سخنی غیر از قرآن، اهل بیت و عترت است.

وی ادامه داد: اینها با نماد ولایت در هر زمانی که باشند، مخالف هستند، زیرا که نماد ولایت، جوشنده و اثرگذار است.

این مسئول با توصیه به همه کسانی که خود را در مسیر ولایت می‌دانند، بیان داشت: مراقب باشیم ممکن است ولایت زمانی سخنی بگوید که با روش، مسلک، حزب، گروه، خط ما متفاوت باشد بنابراین باید همواره در مسیر ولایت آماده جانفشانی باشیم.

سعیدی خاطرنشان کرد: اصحاب فتنه سال ۸۸ ولایت را بر نمی‌تابیدند و در انتها با عاشورا در ‌افتادند.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تاسف از برخی سخنان نسنجیده از سوی بعضی از افراد ابراز داشت: بعضی‌ها پیدا می‌شوند و می‌گویند ما تحقیق کرده‌ایم که روز عاشورا در فلان روز از سال شمسی اتفاق افتاده و باید در آن روز عزاداری کنیم. اگر فهمیدند چه گفتند خیانت کرده‌اند، عاشورا باید قمری باشد، جابه جایی معنا ندارد.

وی ادامه داد: این به خاطر این است که اینها از عاشورا ضربه خورده‌اند، عاشورای شمسی معنا ندارد، تاریخ قمری را به شمسی تبدیل کردن تخریب عاشورا است.

سعیدی گفت: خیلی باید مراقب باشیم بعضی‌ها بسیار نسنجیده حرف می‌زنند، بالاخره چشم بیدار و حواس جمع می‌خواهد و باید به آنچه که نظام، ولی فقیه و مراجع می‌گویند توجه کرد.

این مسئول با اشاره به سالروز شهادت سردار سرلشکر پاسدار شهید مهدی زین‌الدین و برگزاری یادواره ۶ هزار شهید استان قم در ۲۷ آبان ماه متذکر شد: یاد و خاطره این شهیدان و شهدای اخیر حادثه مرکز نظامی ملارد که به شهادت جمعی از فرزندان مخلص این سرزمین انجامید، باید حفظ شود تا چراغ راهی برای نسل جوان ما قرار گیرد.

مهدی مهدوی نژاد فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) در ابتدای این دیدار به ارائه گزارشی از اقدامات سپاه صورت گرفته در راستای بازسازی نمادین واقعه غدیر خم در جوار کوه خضر نبی و همچنین برگزاری یادواره سردار سرلشکر پاسدار شهید زین الدین و ۶ هزار شهید استان قم پرداخت.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcc.4qsa2bqpmla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما