يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : 15948
مدیرکل تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی:

بانک مرکزی تحریم‌ها را پیش بینی کرده بود/چاپ اسکناس جدید مشکلی ندارد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی گفت: در بانک مرکزی از قبل پیش بینی تحریم ها را کرده بودیم تا در صورت تحریم مشکلی از جهت چاپ و توزیع اسکناس نداشته باشیم.
بانک مرکزی تحریم‌ها را پیش بینی کرده بود/چاپ اسکناس جدید مشکلی ندارد
به گزارش قم‌نیوز، مجید صنیعی در رابطه با رونمایی از سکه‌های پنج هزار ریالی منقش به بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار کرد: با اخذ مجوز لازم به منظور ضرب این نوع سکه تعداد بیست میلیون سکه ضرب شد که دو ملیون عدد از این سکه‌ها ابتدا در قم توزیع می‌شود و الباقی این مقدار در سایر استان‌های کشور توزیع می‌شود.
 
وی در ارتباط با هدف این اقدام گفت: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی یکی از اهداف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران حفظ و ارج نهادن به مفاخر دینی مردم و نقش بستن نشانه‌های این بزرگان بر روی سکه است که در واقع نشان‌دهنده علاقه خالصانه این مردم به ائمه اطهار و معصومین(ع) است.
 
مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی خاطرنشان کرد: سرعت عمل و همکاری شهرداری کلان شهر قم در ایجاد انسجام لازم بسیار عالی بود و اگر همکاری شهرداری قم نبود امکان نداشت امروز موفق به رونمایی از این طرح شویم.
 
وی تصریح کرد: قرار بر این بود که در روز اول دهه کرامت مصادف با تولد خانم حضرت معصومه (س) مراسم رونمایی رخ برگزار شود اما با یک هفته تاخیر این مراسم انجام شد البته در‌‌ همان هفته پیش نیز این سکه آماده بود و حدود هفت ملیون از این سکه را ضرب کرده بودیم اما به دلایل مختلف این اتفاق امروز رخ داد.
 
صنیعی در ابطه با پیشنهاد دهنده اصلی این طرح گفت: پیشنهاد این کار توسط تولیت آستان مقدس حرم کریمه اهل بیت (ع) و هماهنگی‌های لازم برعهده شهرداری قم بود، اگر انصاف را در نظر بگیریم شهرداری قم در این زمینه کاملا خوب و به جا عمل کرد.
 
مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی تاکید کرد: یکی از وظایف بانک مرکزی تولید و انتشار و توزیع سکه به منظور حفظ ارزش پول ملی است و تمام هزینه‌های سکه‌ای که توسط بانک مرکزی توزیع می‌شود مربوط به بانک مرکزی است.
 
وی با بیان اینکه همواره بانک مرکزی در رابطه با اسکناس‌های با ارزش بالا‌تر طرح‌هایی را در دست تهیه دارد، اظهار کرد: به گونه‌ای نیست که اگر اسکناسی مانند اسکناس یک صد هزار ریالی درحال چاپ بوده، بقیه اسکناس‌های با ارزش بالا‌تر از نظر طراحی و اقدامات داخلی متوقف شده باشد اما اینکه این اسکناس‌ها در چه زمانی تولید و منتشر می‌شوند به سیاست‌های اقتصادی خود بانک مرکزی ارتباط دارد.
 
صنیعی تمامی طراحی‌های اسکناس‌ها و مسکوک‌ها را محدود به بانک مرکزی دانست و افزود: تمام عملیات طراحی، چاپ، انتشار و تولید در به طور کامل در بانک مرکزی انجام می‌شود و پیش بینی‌های لازم برای عدم تاثیر‌گذاری تحریم‌ها بر روی چاپ اسکناس شده و به دلیل اینکه عملیات چاپ و طراحی و توزیع اسکناس به طور کامل در خود ایران انجام می‌شود نگرانی دراین زمینه نداریم.
 
مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی بیان کرد: اگر مشکلی هم به وجود بیاید به صورت محدود بوده که در مدت کوتاه و به صورت مقطعی است و با اندک تغییر استراتژی آن مشکل هم حل می‌شود.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcg7y9q.ak9nt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما