شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : 15685
مسئول پروژه بانک‌داری اسلامی بانک مهر اقتصاد:

بانک مهر اقتصاد برای فراهم‌کردن زیرساخت‌های بانک‌داری اسلامی تلاش می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: مسئول پروژه بانک‌داری اسلامی بانک مهر اقتصاد از تلاش‌های این بانک برای فراهم کردن زیرساخت‌های بانکداری اسلامی خبر داد.
بانک مهر اقتصاد برای فراهم‌کردن زیرساخت‌های بانک‌داری اسلامی تلاش می‌کند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام جواد عبادی با اشاره به اینکه ربا دامن جامعه را گرفته است، اظهار کرد: تنها موسسه‌ای که با روی باز همه امکانات و نیروی خود را در اختیار جمعی از کارشناسان حوزه علمیه قرار داد تا نسبت به طراحی گام‌های بانکداری اسلامی اقدام شود، بانک مهر اقتصاد بود.
 
وی افزود: بیشترین فعالیت در زمینه آسیب‌شناسی در موسسه مالی و اعتباری مهر صورت گرفته است و انتظار از موسسه مهر که توسط بسیجیان راه اندازی شده نیز همین بوده است.
 
عبادی تصریح کرد: یکی از معضلات نظام بانکی، مشکل دانایی کارمندان بانک و مشتریان بوده که گام اول در بانک مهر اقتصاد برداشته شده است و در یک دوره آموزشی، ریزترین مسائلی که در بانک با آن روبرو هستند، مورد بررسی قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به جریمه تأخیر تأدیه افزود: نظام بانکی با سپرده‌های مردم کار می‌کند و عدم پرداخت اقساط بانکی، سبب ایجاد مشکلات عدیده برای بانک‌ها می‌شود؛ پیامبر اسلام(ص) نیز فرموده‌اند که کسی پول را به قصد پس ندادن قرض بگیرد، در حکم سارق است.
 
کارشناس و متخصص فقه معاملات خاطرنشان کرد: بانک‌ها باید کنترل‌هایی برای پس گرفته پول‌های مردم دارند که یکی از آن‌ها، گرفتن ضامن و دیگری مکتوب کردن قرارداد است، هیچ یک از مراجع عظام تقلید نمی‌گویند که بانک برنامه و تضمینی برای پس نگرفتن پول‌ها نداشته باشد بلکه باید راهکارهای دیگری داشته باشد.
 
وی افزود: به عنوان مثال آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی گرفتن خسارت تاخیر تادیه را به شکل فعلی حرام می‌دانند اما اگر در ضمن عقد خارج شرط شود، اشکالی ندارد.
 
عبادی تصریح کرد: بانکداری اسلامی در ابتدای راه است و باید برای رسیدن به نظام اقتصادی مطلوب تلاش‌های زیادی صورت گیرد.ََ

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcenp8z.jh8nvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما