شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : 16027
حجت الاسلام فرحزاد:

انسان نباید گناهان خود را پیش دیگران بازگو کند

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: انسان نباید گناهان خود را پیش دیگران بازگو کند، چون باعث شکستن هیبت گناه و عادی شدن انجام کار خلاف می‌شود.
انسان نباید گناهان خود را پیش دیگران بازگو کند
به گزارش قم‌نیوز، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد شامگاه پنج شنبه در جمع زائرین حرم حضرت معصومه (س) در شبستان امام خمینی (ره) با اشاره به صفت رازداری اظهار کرد: خداوند رازدار بندگان است، اما ما بندگان خدا اسرار را به سرعت هویدا می‌کنیم و در طول تاریخ افشار اسرار شیعه از سوی برخی شیعیان جاهل، منجر به شهادت عده‌ای از شیعیان شده است.
 
وی اضافه کرد: بخشی از شکنجه‌های امامان به سب دشمنی دشمنان بوده است، اما در روایات آمده است که بخشی از شکنجه‌ها و سختی‌های که امامان تحمل کردند، به سبب رعایت نکردن تقیه از سوی شیعیان بوده است.
 
استاد حوزه علمیه قم برگزاری جلسات علنی لعن را برخلاف سیره اهل بیت دانست و افزود: برخی از افراد با برگزاری چنین جلساتی یا دادن نسبت‌های ناروا به همسران پیامبر بهانه دست دشمنان تشیع می‌دهند.
 
فرحزاد با اشاره به ضرورت حفظ اسرار گفت: حفظ اسرار و عیوب خود و دیگران از کارهای مهم است و انسان نباید گناهان خود را پیش دیگران بازگو کند، چون باعث شکستن هیبت گناه و عادی شدن انجام کار خلاف می‌شود.
 
استاد حوزه علمیه قم افشا کردن گناهان را کاری برخلاف دستورات ائمه معصومان (ع) دانست و افزود: اهل بیت به شیعیانی که گناه خود را پیش آنان بازگو می‌کردند، می‌گفتند که چرا گناه خود را پیش ما بازگو می‌کنی و اگر در نیمه‌های شب در پیشگاه خداوند توبه کنی، خداوند توبه تو را می‌پذیرد.
 
وی تصریح کرد: بازگو کردن گناهان سبب عادی شدن انجام گناه در جامعه می‌شود و افراد نباید گناه خود یا دیگران در ملاء عام بازگو می‌کنند، البته حق الناس جدا از دیگر گناهان است و خداوند از حق الناس نمی گذرد و در برای برطرف شدن حق الناس باید حق افراد داده شود.
 
فرحزاد با اشاره به بی حیائی برخی از افراد اظهار کرد: برخی از افراد گناه انجام می‌دهند و در عین حال اصرار به بازگوئی این گناه دارند و تصاویر انجام گناهان خود را در سایت‌های اینترنتی منتشر می‌کند، متاسفانه انسان زمانی که بی حیاء می‌شود، از حیوان هم پست تر می‌شود.
 
استاد حوزه علمیه قم نسبت دادن جرم‌ها به افراد قبل از اثبات جرم را یکی از مشکلات موجود در رسانه‌ها دانست و افزود: ابتدا باید انجام جرم از طرف فرد اثبات شود و پس از آن باید بررسی شود که آیا انجام جرم از سوی این فرد قابل بازگو کردن است و ترور شخصیتی افراد بدتر از ترور فیزیکی است و ترور شخصیتی امیرالمومنین یکی از حربه‌های معاویه در مقابل با ایشان بود.
 
فرحزاد با اشاره به صفات مومن گفت: در روایات آمده است که مومن صفتی از خداوند دارد که آن صفت رازداری است و صفتی از رسول اکرم در مومن است که آن صفت مدارا کردن با دیگران است و مومن صفتی از امام معصوم دارد که آن صفت صبر بر سختی‌ها و مشکلات در دنیا است.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcfexdy.w6dv0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما