سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : 16069
ماندگاری در قم:

ضرورت سبقت در انجام عمل صالح

قم نيوز : قم نیوز: رئیس موسسه روایت سیره شهدا در قم گفت: نیت شهدا، قشنگ بود و آنها به دنبال انجام تکلیف بودند و این هفته برای گرامی‌داشت یاد شهدا است.
ضرورت سبقت در انجام عمل صالح
به گزارش قم‌نیوز، حجت الاسلام مهدی ماندگاری شامگاه دوشنبه در جمع زائران حرم حضرت معصومه (س) در شبستان امام خمینی (ره) با اشاره به رحمت خدا اظهار کرد: انسان ها چهار دسته هستند و یک دسته از انسان ها، افراد ملعون هستند، یعنی این دسته از انسان ها از رحمت خداوند به دور هستند.
 
رئیس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به ضعف برخی از انسان ها در انجام عمل صالح گفت: دسته دوم از انسان ها مغبون هستند، برخی نماز را می خوانند، اما نمازشان با دستپاچگی است و این دسته از انسان ها به حرم اهل بیت می روند، اما تنها یک سری خواسته های کم ارزش مادی را دارند.
 
وی اضافه کرد: این دسته از انسان ها در ماه رمضان تنها به حداقل ها اکتفا می کنند و به گرفتن روزه بسنده می کنند و از فرصت ماه رمضان برای مناجات با خدا و نماز شب استفاده نمی کنند.
 
رئیس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به ضرورت سبقت در انجام عمل صالح اظهار کرد: دسته ای از انسان ها سعی کردند در انجام هر عمل صالحی، نخستین باشند و آنها بهترین نماز که نماز اول وقت است، را اقامه می کنند و این دسته از انسان ها در ماه رمضان تنها به گرفتن روزه عادی بسنده نمی کنند، بلکه چشم، گوش و زبان آنها هم روزه است.
 
وی تصریح کرد: این دسته از انسان ها بهترین تجارت را با خداوند کردند و جانشان را در راه خدا اهدا کردند و شهدا جزو این گروه هستند.
 
ماندگاری با اشاره به راه رسیدن به شهادت گفت: اگر ما بهترین نماز را خواندیم و بهترین رفتار را با پدر و مادر خود داشتیم، آنگاه خداوند به ما توفیق بهترین مرگ یعنی شهادت را عطاء می کند و امیرالمومنین نیز در مناجات های خود با خداوند، شهادت را درخواست می کرد.
 
وی اضافه کرد: نیت شهدا، قشنگ بود و آنها به دنبال انجام تکلیف بودند و هفته دفاع مقدس، هفته ای برای گرامیداشت یاد شهدا است.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcb9gb8.rhb00piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما