چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : 16102
دبیر زکات کشور خبر داد:

اجرای ۱۷ هزار پروژه از محل وجوه زکات

قم نيوز : قم نیوز: دبیر زکات کشور از اجرای ۱۷ هزار پروژه از محل وجوه زکات خبر داد و گفت : ۲۲۰ میلیارد تومان نیز استانداران در طرح تشویقی برای هزینه در محل جمع آوری زکات کمک کرده اند.
اجرای ۱۷ هزار پروژه از محل وجوه زکات
به گزارش قم‌نیوز، حسین نبی لو عصر امروز در جسله شورای زکات استان زنجان با بیان اینکه در هشت سال گذشته 17 هزار پروژه از محل وجوه زکات در روستاها احداث، مرمت و بهسازی شده است، اظهار کرد: از این تعداد 7 هزار و 200 پروژه مربوط به طرح های احداثی بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه در این مدت نزدیک به 400 میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است، افزود: 220 میلیارد تومان نیز استانداران در طرح تشویقی برای هزینه در محل جمع آوری زکات کمک کرده اند.
 
دبیر زکات کشور با بیان اینکه 240 میلیارد تومان از زکات صرف امور نیازمندان شده است، تصریح کرد: 380 میلیارد تومان نیز صرف آموزش و پژوهش شده است.
 
وی با اشاره به اینکه به منظور تشویق زکات دهندگان و بر اساس قانون زکات جمع آوری شده در محل مورد نظر هزینه می شود، گفت: در این طرح دولت نیز کمک های تشویقی ارائه می دهد.
 
نبی لو با بیان اینکه با توجه به وضعیتی که بودجه پیدا کرده است کمک های دولت کم رنگ شده است، اضافه کرد: با این وجود دولت کمک های خود را قطع نکرده  است.
 
وی با اشاره به اینکه استان زنجان در سال گذشته در جمع آوری زکات جزو نخستین یا دومین استان بوده است، گفت: کسب این مقام به همت ائمه جمعه و فرمانداری ها  بوده است.
 
دبیر زکات کشور و مشاور سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر حضور دستگاه های دیگر در شورای زکات افزود: ظرفیت برای فعالیت های بیشتر در استان زنجان وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه استان زنجان تا چند سال قبل جزو سه استان آخر کشور در جمع آوری زکات بود، تصریح کرد: با تلاش مسئولان، استان زنجان در سال قبل جزو استان برتر شد و پیش بینی شده است در سال جاری مقام نخست را کسب کند.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcj8vev.uqemyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما