چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : 15564
رییس مجلس شورای اسلامی در قم:

فروش نفت برای برای تامین هزینه‌های کشور عاقلانه نیست / ۵۰۰ هزار میلیارد حجم نقدینگی موجود در کشور است

قم نيوز : قم نیوز: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نفت فروشی همواره وجود داشته است این در حالی است که عاقلانه نیست نفت بروشیم و از منابع نفت و گازمان خرج کنیم و بودجه را تامین کنیم.
فروش نفت برای برای تامین هزینه‌های کشور عاقلانه نیست / ۵۰۰ هزار میلیارد حجم نقدینگی موجود در کشور است
به گزارش قم نیوز، رییس مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی که عصر امروز در شورای اداری استان قم سخن می‌گفت، با اشاره به مشکلات بودجه ای سال گذشته و امسال، اظهار کرد: مشکل بودجه مخصوص قم نیست و گریبانگیر همه استان‌ها است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر در بودجه سال ۱۳۹۳ ردیفی به عنوان بودجه سفرهای خاص گذارده شود و در صورت پی گیری نمایندگان قم، توجه بیشتری به قم صورت می‌گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی پی گیری اقدامات تکمیلی در زمینه انتقال آب سرشاخه های دز به قم را از دیگر مسائل مهم این استان برشمرد و افزود: آبگیری سد کوچری نگرانی‌های موجود در این زمینه را حل خواهد کرد و اعتبار لازم برای تکمیل زنجیره انتقال آب قم تامین می‌شود.

رییس قوه مقننه تصریح کرد: ۱۰ شهر پر جمعیت کشور طرح‌های به منظور احداث مترو دارند و بودجه برای آن‌ها تخصیص داده شده است و در مورد قم نیز مترو با نگاهی به آینده قم ضروری می‌نماید. از سوی دیگر فرودگاه قم نیز هر چه زودتر باید تکمیل شود زیرا قم مقصد مسافران زیادی از سایر شهرها و کشورهاست و این فرودگاه موجب رونق مسافرت به قم می‌شود.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمبود بودجه و وضعیت اقتصادی، کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ زده شده در کشور وجود دارد و بعید است که به سادگی بتوان همه این پروژه‌ها را در استان‌ها با کمک‌های دولتی اجرا کرد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی افزود: باید تا جایی که می‌توانیم پروژه‌ها را به مردم واگذار کنیم و البته این یکی از راه حل‌هاست و اگر پروژه‌های نیمه تمام به طور رایگان نیز به مردم واگذار شوند، به نفع کشور است. البته باید در مردم و بخش خصوصی ایجاد انگیزه کنیم و این مساله شدنی است زیرا به جز در امور حاکمیتی، می‌توان پروژه‌ها را به بخش غیر دولتی واگذار کرد.

لاریجانی با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام قم، تصریح کرد: آن دسته از طرح‌ها که قابلیت واگذاری دارند، باید مشخص شوند زیرا این امر موجب پویایی اقتصادی می‌شود. از سوی دیگر باید زمینه سرمایه گذاری در قم را فراهم کرد و و ظرفیت صنعتی شدن و زائری پذیری را ارتقا داد و منابع تسهیلاتی مانند فاینانس و صندوق توسعه ملی و منابع بانکی نیز می‌تواند در خدمت این راه قرار گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۵۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد و باید این مبالغ وارد عرصه کار و تولید شود.

لاریجانی تصریح کرد: گشایش در صحنه بین المللی و پویایی اقتصاد داخلی، راه کاری است که در این زمان باید پی گیری شود و رهبر معظم انقلاب نیز خط مشی را در سیساست اقتصاد مقاومتی بیان کرده‌اند. افزایش توان تولید داخلی موجب افزایش قدرت چانه زنی بین المللی می‌شود و در این میان بازارهای موجود در کشورهای همسایه نیز برای تولیدات ایران و شکوفایی اقتصادی ما، قابل توجه هستند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی افزود: نفت فروشی همواره وجود داشته است این در حالی است که عاقلانه نیست نفت بروشیم و از منابع نفت و گازمان خرج کنیم و بودجه را تامین کنیم.

انتهای پیام /125
https://qomnews.ir/vdcaymn6.49nmi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما