پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب : 16179
گزارش کامل جلسه شورای اداری امروز قم:

از کذب بودن خبر توقف مونوریل تا دیدار صمیمانه شهردار و فرمانده انتظامی قم

قم نيوز : قم نیوز: شورای اداری استان قم عصر امروز با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در سالن معصومیه (س) استانداری قم برگزار شد.
از کذب بودن خبر توقف مونوریل تا دیدار صمیمانه شهردار و فرمانده انتظامی قم
به گزارش قم نیوز جلسه شورای اداری قم علاوه بر سخنرانی رییس مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی، شاهد سخنرانی استاندار قم، کرمرضا پیریایی، احمد امیر آبادی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار قم، زارعی کوشا و دلبری، شهردار کلانشهر قم بود که هر یک به بیان مسائل مختلفی پرداختند.
 

رییس مجلس شورای اسلامی: فرودگاه قم نیز هر چه زودتر باید تکمیل شود
شورای اداری امروز (چهارشنبه) قم با روزهای دیگر فرق داشت زیرا علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی و نماینده قم در مجلس، در آن حضور داشت.  علی لاریجانی گفت: مشکل بودجه مخصوص قم نیست و گریبانگیر همه استان‌ها است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر در بودجه سال ۱۳۹۳ ردیفی به عنوان بودجه سفرهای خاص گذارده شود و در صورت پی گیری نمایندگان قم، توجه بیشتری به قم صورت می‌گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی پی گیری اقدامات تکمیلی در زمینه انتقال آب سرشاخه های دز به قم را از دیگر مسائل مهم این استان برشمرد و افزود: آبگیری سد کوچری نگرانی‌های موجود در این زمینه را حل خواهد کرد و اعتبار لازم برای تکمیل زنجیره انتقال آب قم تامین می‌شود.

رییس قوه مقننه تصریح کرد: ۱۰ شهر پر جمعیت کشور طرح‌های به منظور احداث مترو دارند و بودجه برای آن‌ها تخصیص داده شده است و در مورد قم نیز مترو با نگاهی به آینده قم ضروری می‌نماید. از سوی دیگر فرودگاه قم نیز هر چه زودتر باید تکمیل شود
زیرا قم مقصد مسافران زیادی از سایر شهرها و کشورهاست و این فرودگاه موجب رونق مسافرت به قم می‌شود.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمبود بودجه و وضعیت اقتصادی، کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ زده شده در کشور وجود دارد و بعید است که به سادگی بتوان همه این پروژه‌ها را در استان‌ها با کمک‌های دولتی اجرا کرد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی افزود: باید تا جایی که می‌توانیم پروژه‌ها را به مردم واگذار کنیم و البته این یکی از راه حل‌هاست و اگر پروژه‌های نیمه تمام به طور رایگان نیز به مردم واگذار شوند، به نفع کشور است. البته باید در مردم و بخش خصوصی ایجاد انگیزه کنیم و این مساله شدنی است زیرا به جز در امور حاکمیتی، می‌توان پروژه‌ها را به بخش غیر دولتی واگذار کرد.

لاریجانی با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام قم، تصریح کرد: آن دسته از طرح‌ها که قابلیت واگذاری دارند، باید مشخص شوند زیرا این امر موجب پویایی اقتصادی می‌شود. از سوی دیگر باید زمینه سرمایه گذاری در قم را فراهم کرد و و ظرفیت صنعتی شدن و زائری پذیری را ارتقا داد و منابع تسهیلاتی مانند فاینانس و صندوق توسعه ملی و منابع بانکی نیز می‌تواند در خدمت این راه قرار گیرد.

امیرآبادی: ۱۵ میلیون یورو اعتبار انتقال آب به قم تامین شد
احمد امیرآبادی که عصر امروز در شورای اداری استان قم سخن می گفت، اشاره به مصوبات سفر رهبری به قم اظهار کرد: موضوع آبرسانی به قم از موضوعات مهم برای مجمع نمایندگان قم است و به همین دلیل پیگیری های فراوانی که صورت گرفت که در همین راستا ریاست مجلس هم جلساتی مستمری را با حضور وزیر نیرو برگزار کرد که در نهایت منجر به تصویب مصوبات بسیار خوبی شد.

وی با اشاره به مشکلات تامین اعتبار
طرح آبرسانی به قم تصریح کرد: یکی از مصوبات مهم مصوبه ای در راستای حل مشکل تامین ۱۵ میلیون یورو باقی‌مانده برای طرح انتقال آب به قم است که با هماهنگی‌‌هایی که صورت گرفته قرار است این مبلغ به حساب واریز شود تا این پروژه به درستی ادامه یابد.

نماینده قم در مجلس به ضرورت رفع مشکل برق قم اشاره کرد و تاکید کرد: مشکل برق در شهرک الغدیر وجود داشت که البته  با مصوبات مورد نیاز این مشکل نیز برطرف شده است و مشکل افت فشار در محلات و تعدادی از روستاهای قم نیز که مربوط به دستگاه های ترانس می شد نیز مصوباتی داشتیم و در زمینه تامین آب روستایی هم وزیر نیرو مبالغی را در نظر گرفته است تا این مشکل نیز به خوبی حل شود.

امیرآبادی تصریح کرد: پیگیری مشکلات گوناگون مربوط به زیرساخت‌های مسکن مهر هم که از مسائل مهم به شمار می رود در اولویت‌های مجمع نمایندگان استان قم قرار داشته و  حتما لازم است که مسئولان استانی پیگیر این مشکلات باشند.

وی به قطار سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان اشاره کرد و افزود: طرح احداث قطار سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان و در حال حاضر در دستور کار مجمع نمایندگان قم قرار دارد و هماهنگی های لازم جهت انجام هرچه بهتر این طرح با نمایندگان اصفهان انجام شده است.

امیرآبادی در رابطه با اهمیت و ارزش این خط ریلی گفت: با توجه به عبور و تردد تعداد بسیار زیادی از مسافران از قم احداث خط ریلی نام برده شده بسیار ضروری به نظر می رسد و در همین راستا به منظور جمع آوری کلیه مسیرهای ریلی از داخل شهر اقداماتی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری مشکلات جاده‌های روستایی جعفریه و قنوات در دستور کار مجمع نمایندگان قرار دارد و در بودجه امسال پیش بینی های خوب و کافی در رابطه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در نظر گرفته شده است و با توجه به اهمیت موضوع باید از سوی مسئولان استان قم بیش از گذشته توجه شود و بیش پیش کار شود.

استاندار قم: خبر توقف مونوریل صحیح نیست
/ نتایج سفر رهبری برای استان بسیار خوب بوده است

محور سخنان استاندار قم در این جلسه تکذیب توقف مونوریل قم بود که روزهای گذشته خبر توقف آن توسط نیروی انتظامی به دلیل مشکلات خودروهای پیمانکار آن، شرکت کیسون، در صدر اخبار رسانه‌های استان قم و کشور بود. 

پیریایی با تکذیب توقف پروژه ملی مونوریل قم، اظهار کرد: خبر توقف پروژه‌ها صحیح نیست و رییس شورای شهر قم نیز بر پیشرفت و عدم توقف تمام پروژه‌ها تاکید کرده است. 

استاندار قم افزود: پروژه مونوریل قم با قوت در حال انجام است و خبر توقف آن صحیح نیست.

پیریایی که از جمله استانداران باقی مانده از دولت دهم است و گزینه‌هایی متعددی برای جانشینی وی نام برده شده است، در این جلسه با توجه به سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب (حفظه الله) به قم در سال 1389، به جمع بندی آثار این سفر پرداخت و تصریح کرد: این سفر پر برکت در این ایام خشکسالی اعتبار و بودجه، موجب رونق امور در قم شده است.

استاندار قم افزود: کمیته ای در شورای برنامه ریزی استان باید تشکیل شود و که وظیفه آن بررسی و پیگیری مصوباتی باشد که در این سفر مبارک به قم مصوب شدند.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم: دو مصوبه از 5 مصوبه سفر رهبری در زمینه انتقال آب به قم، کاملا اجرایی شده‌اند
دیگر سخنران شورای اداری استان قم، سید حسن رضوی مهر بود که براساس مسوولیتی که به عهده دارد، به گزارشی از وضعیت آب قم پرداخت. این گزارش از آن جهت حائز اهمیت است که آب قم در هفته‌های اول ماه مهر و پایانی تابستان، دچار مشکلات عدیده ای بود و حتی رییس مجلس نیز به همراه دیگر نمایندگان قم، جلسه ای با وزیر نیرو و مدیران شرکت‌های ذی ربط برگزار کرده و در آن خواستار بهبود وضعیت آب قم شده بود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قم در پاسخ به این دغدغه‌ها، در جلسه شورای اداری از
5 مصوبه سفر رهبری به قم در زمینه انتقال آب خبر داد و اظهار کرد: از 5 مصوبه سفر رهبری به قم در زمینه آب، دو مصوبه به طور کامل اجرایی شده‌اند.

رضوی مهر افزود: برای تکمیل سد کوچری منتظر اختصاص مبلغ 50 میلیارد تومان هستیم و اگر این مبلغ تامین شود، آبگیری این سد تا پایان سال انجام می‌شود.

رضوی مهر از مرمت و لایروبی سد تاریخی کبار نیز سخن گفت و انجام این کار را به تامین اعتبار برای این مصوبه سفر رهبری موکول کرد.
 
این در حالی است که مسوولین چندین بار شیرین شدن آب قم را اعلام کرده‌اند اما هر بار بعد از چندی، آب دوباره شور شده است و علت آن را یک حلقه مفقوده مثل تصفیه خانه یا سد عنوان کرده‌اند و مشخص نیست چه زمانی چاه ویل بودجه انتقال آب به شهر مقدس قم هم می‌آید و نقطه پایانی برای مبالغ اختصاص یافته به این مساله گذاشته می‌شود؟
 
 
شهردار قم: زمین وعده داده شده در سفر هیات دولت به قم، تخصیص داده نشد
محمد دلبری، شهردار کلانشهر قم، نیز در این جلسه حضور داشت. وی مصوبات سفر رهبری برای مدیریت شهری را 6 بند عنوان کرد و افزود: سکونت گاه‌های غیررسمی از مصوبات سفر رهبری بود که 160 میلیارد ریال آن سهم شهرداری است و فعالیت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است اما زمین وعده داده شده در سفر هیات دولت به قم، تخصیص داده نشده است.

شهردار قم احیای بافت فرسوده، اجرا و سامان دهی فضای سبز معابر و پروژه‌های زیرساختی شهر را از جمله مصوبات سفر رهبری عنوان کرد و گفت: شهرداری قم مجموعه اقداماتی را برای اجرای هر چه بهتر مصوبات سفر رهبری انجام داده است.
 
 
فرماندار قم: پروژه‌های سفر رهبری در قم پیشرفت خوبی داشته‌اند
 آخرین سخنران این جلسه، فرماندار جوان قم، اسماعیل زارعی کوشا بود. وی که همراه همیشگی پیریایی،
استاندار قم در پست‌های مختلف وی از دوران مدیریت وی در همدان بوده است و عملکرد وی موجب رضایت مجموعه‌های مختلف شهری است، با اشاره به اینکه پروژه‌های متعدد شهر قم که در سفر رهبری تصویب شده‌اند، پیشرفت خوبی دارند، اظهار کرد: مدرسه سازی، گازرسانی، پروژه‌های راه وشهرسازی و اداره کل ورزش و جوانان، هر یک پروژه‌های خوبی در سفر رهبری تعریف کرده‌اند که از 31 مصوبه، 617 پروژه به طور کامل اجرایی شده است.

زارعی کوشا افزود: 27 روستا از نعمت گاز برخوردار شده‌اند، 573 پروژه هادی روستایی نیز اجرایی شده است و 90 میلیارد تومان نیز به اداره کل ورزش و جوانان اختصاص داده شده است. 

 
دیدار صمیمانه فرمانده ناجا و شهردار قم در حاشیه جلسه شورای اداری استان قم
یکی از نکات جالب جلسه شورای اداری امروز قم، دیدار صمیمانه فرمانده انتظامی قم، سردار کاظم مجتبایی، و شهردار کلانشهر قم، محمد دلبری بود. این دیدار از آن جهت حائز اهمیت بود که دو روز قبل خبری مبنی بر توقف پروژه مونوریل توسط ناجای قم روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت ها رفت و از سوی دیگر برخی مقامات شهری، سخن از توقف خودروها توسط ناجا گفتند.

این خبر و سخنان بعدی به سرعت توسط فرماندهی انتظامی قم تکذیب شد و استاندار قم نیز خبر از عدم توقف این پروژه داد اما ریشه‌های این خبرها، در اختلاف میان ناجا و شهرداری جستجو می‌شد.

ترافیک سنگین پریروز برخی محورهای قم و خاموش شدن ناگهانی برخی از چراغ‌های راهنمایی رانندگی در مناطق حساس شهر مانند تقاطع عمار یاسر و خیابان چهار مردان نیز به عنوان حاشیه‌هایی در خور توجه نقل محفل خبرنگاران و مدیران استان بود اما دیدار صمیمانه شهردار و فرمانده انتظامی قم، به شایعات و گمانه زنی‌ها پایان داد و مشخص شد که میان ناجا و فرماندهی انتظامی قم هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و دو طرف در حال خدمت کردن به مردم شهر کریمه اهل بیت (س) هستند.

انتهای پیام  /105
https://qomnews.ir/vdcdnf0f.yt0956a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما